Interviu: Cătălin Guriță-Manole și Dragoș Iordache, avocați fondatori GMCID
„Chiar dacă mediul extern se confruntă în mod constant cu probleme generate de incertitudine, echilibrul intern ne ajută să găsim soluții. Abordarea one-stop-shop ne oferă avantajul de a privi viața și activitatea afacerilor cu care lucrăm nu doar din perspectiva avocatului, dar și din perspectiva antreprenorului sau chiar a omului de afaceri matur care nu mai caută doar o creștere a business-ului ci și o consolidare.”
De-a lungul timpului, ați asistat mari proiecte din aria Real Estate, care s-au bucurat de implicarea juridică a GMCID si care au fost ghidate înspre un real succes. Ne puteți oferi astfel de exemple în care vi s-au cerut asistarea sau reprezentarea societății dumneavoastră de avocatură?
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Proiectul care ne este cel mai apropiat, în care de la bun început am fost implicați în gestionarea aspectelor juridice, este cu siguranță WIN Herăstrău. Participarea echipei noastre în succesul acestui proiect confirmă parteneriatul solid dintre GMCID și WIN Alliance, iar pe de altă parte, este și o confirmare a experienței echipei noastre în aria de Real Estate. Spun acest lucru întrucât gama serviciilor de asistență și reprezentare juridică este una complexă, noi fiind prezenți în toate etapele acestui proiect deosebit.
Cum asigură GMCID integrarea serviciilor juridice de insolvență și consultanță în afaceri sub un singur brand, pentru a oferi o experiență coerentă clienților? Care sunt provocările specifice întâmpinate de GMCID în coordonarea eficientă a celor trei divizii diferite și cum le adresează?
Diversitatea serviciilor noastre este de fapt în concordanță cu specificul complex al nevoilor pe care le au clienții noștri. Iar pentru a răspunde coerent acestor nevoi, ne concentrăm în mod constant asupra integrării experiențelor noastre individuale într-un serviciu colectiv, al echipei . Altfel spus, este destul de dificil în contextul dinamic de astăzi ca un avocat să fie bun la toate. Armonizând însă calitățile și specializările individuale ale colegilor noștri într-un sistem închegat – acest fapt conduce la un serviciu care răspunde cerințelor clienților noștri. În principal, ne adresăm clienților de timp societar, profesioniștilor, cărora le acoperim constant asistența și reprezentarea juridică necesară.
Ce strategii v-au ajutat să gestionați contractual problemele aduse de criza economică cu care s-au confruntat clienții dumneavoastră? Care sunt cele mai importante lecții învățate de GMCID în contextul economic actual plin de incertitudini?
Din punct de vedere strategic, ne concertăm în mod constant să menținem un echilibru între mulțumirea și stabilitatea echipei și a portofoliului de clienți.
Dinamismul și incertitudinea sunt prezente în general în piața serviciilor juridice. Experiența ne-a învățat că adaptabilitatea, transparența și concentrarea asupra esenței sunt principii care trebuie să facă parte din cultura noastră organizațională. Pe de altă parte, experiența noastră personală construită printr-o prezență activă și profundă în mediul de business din ultimii aproape 20 de ani, ne face nu doar martorii dar și participanții la evenimentele majore care au transformat societatea noastră în acest răstimp. Așa am învățat că orice criză vine și cu oportunități la fel cum orice perioadă bună vine și cu provocări. Secretul constă în a vedea fiecare moment în parte și a te pregăti temeinic pentru schimbarea care inevitabil urmează.
Care sunt avantajele pe care le oferă GMCID clienților săi prin abordarea one-stop-shop, în comparație cu firmele care oferă servicii specializate separate?
Abordarea de tip integrat prezintă atât provocări pentru echipa noastră cât și numeroase avantaje pentru clienți. Ne încântă și provocările, pentru că ne mențin constant într-un ritm de perfecționare și creștere. Pe lista avantajelor, sunt de părere că regăsim crearea unei relații de încredere, cu viziune de ansamblu asupra afacerii clientului și cu optimizare din punct de vedere al reacției de răspuns.
Datorită abordării noastre integrate, relațiile pe care le dezvoltăm sunt mai degrabă parteneriate și mai puțin o rezolvare punctuală a unor probleme. Chiar dacă la nivel individual sau de echipe există și în cadrul GMCID Legal diverse specializări, putem rezolva în mod unitar diversele probleme care apar în viața unei societăți.
Toate aceste lucruri facilitează comunicarea și ne transformă din avocați în parteneri ai clienților noștri și din consultanți în participanți la procesul decizional.
Cât de departe credeți că va ajunge problema de actualitate din domeniul tehnologiei în contextul „deepfake”? Cum vor fi gestionate și monitorizate de către instituțiile abilitate conținuturile deepfake neînsoțite de avertismentele necesare, conform noii legi?
În contextul perfecționării continue a procesului care implică antrenarea unui algoritm capabil să genereze conținut care pare a fi authentic, deși reprezintă o simulare, putem anticipa o escaladare a acestui fenomen. Poate deveni dificil pentru utilizatori să deosebească conținutul falsificat de cel real.
Tuturor ne revine obligația de a ne adapta acestor noi tehnologii, însă autoritățile sunt cele care au atributul de a crea un cadru legislativ actual și coerent pentru a monitoriza și combate fenomenul. Avem deja spețe concrete în care clienții noștri ce activează în industria de entertainment au fost afectați de crearea unui conținut de tip deepfake, falsificat video/audio. Deși am găsit soluții și am reușit îndepărtarea acestora din mediul on-line, se simte necesitatea unui răspuns mai prompt din partea instituțiilor statului.
Ce impact anticipați că va avea această nouă lege asupra comportamentului creatorilor și distribuitorilor de media în România? Poate interfera cu încălcarea unor drepturi? Dacă da, care sunt acelea?
Principial, un cadrul legislativ care reglementează și combate crearea de conținut falsificat de tip imagine, audio – video, nu ar trebui să aibă un impact negativ asupra creatorilor de conținut sau a distribuitorilor de media. Acest principiu poate fi însă încălcat dacă rezolvarea problemei va fi tratată cu exces de zel. Scopul urmărit ar trebui să fie acela al creării unui cadrul legislativ care să aibă în vedere adevărata dimensiune a tehnologiei AI, precum și a fenomenului deepfake și, în același timp, care să respecte dreptul la liberă exprimare.
Care este viziunea GMCID cu privire la un viitor dinamic și interesant, am putea spune?
Viziunea noastră este în continuare strâns legată de principiile cu care am pornit la drum:
Relațiile cu clienții noștri sunt dezvoltate ca fiind reale parteneriate, de substanță. Vom continua abordarea de tip one-stop-shop, provocarea noastră fiind de a integra în continuare specializări individuale într-un serviciu unitar, personalizat și de calitate.
Intern, ne concentrăm asupra unei culturi organizaționale bazată pe coeziunea echipei și aderarea la un set comun de valori, încredere reciprocă, respect față de partenerii noștri și pasiune față de ceea ce facem. Avem alături de noi colegi de o calitate umană și profesională deosebită, pasionați și motivați.
Da, putem spune că viitorul va rămâne marcat de un mediu de business dinamic și interesant, ce tinde spre o complexitate pe care în plan local nu am mai avut-o până acum.
Un material Legal Marketing