Creditorii Vivre Deco, la un moment dat unul dintre cei mai mari retaileri online de home&deco din Europa Centrală și de Est, se pregătesc să voteze planul de reorganizare judiciară a companiei, acesta indicând continuarea activității economice pe o perioadă limitată - urmată de valorificarea la un preț cât mai mare a afacerii (transfer de business Vivre Marketplace prin licitație publică sau direct către unul dintre creditori în contul creanței). O altă variantă luată în calcul, ca efect al respingerii planului de reorganizare, este chiar lichidarea activelor într-o procedură de faliment, dar se insistă asupra faptului că nu aceasta ar trebui să fie varianta aleasă, relevă documentul analizat de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Prin continuarea activității economice pe o perioadă limitată, gradul de acoperire a masei credale va fi de 8,56%, în timp ce varianta lichidării activelor va urca acest indicator la 12,13%.
Vivre Deco, aflat o perioadă în procedură de concordat din cauza dificultăților financiare, a intrat în insolvență în primăvara anului trecut, la propria cerere, demers care confirma estimările avansate anterior de Profit.ro.
În document se insistă acum pe varianta reorganizării, chiar și cu vânzarea afacerii, nu pe faliment.
"Salvarea valorii brandului Vivre printr-o astfel de procedură de reorganizare este de preferat ipotezei de faliment, datorită impactului pozitiv pe care îl poate avea asupra acestuia. Un plan de reorganizare oferă o perspectivă mai bună de valorificare și de asigurare a continuității pe termen lung a brandului. Falimentul poate afecta semnificativ valoarea unui brand, având consecințe negative asupra percepției publice, loialității clienților și poziționării pe piață.
Când o companie intră în faliment, consumatorii își pierd încrederea în brand, asociindu-l cu un eșec și instabilitate. Această pierdere de încredere duce la scăderea vânzărilor și a cotelor de piață, făcând extrem de dificilă recuperarea ulterioară. Mai mult, partenerii de afaceri, furnizorii și investitorii devin reticenți în a colabora sau investi într-un brand marcat de stigmatul falimentului, exacerbând problemele financiare ale companiei", scrie în planul de reorganizare, propus de către societatea Vivre Deco prin administratorul special Călin Fusu.
CITEȘTE ȘI Reacția Mega Image după ce Consiliul Concurenței și-a exprimat îngrijorări față de preluarea magazinelor ProfiUn alt aspect important este legat de valoarea sentimentală și capitalul de imagine acumulat de brand de-a lungul anilor.
"Falimentul poate șterge ani de investiții în marketing, publicitate și relații publice, distrugând astfel relația construită cu clienții și recunoașterea pe piață. Din aceste motive, este de dorit ca un brand să continue și să fie salvat prin propunerea unui plan de reorganizare, chiar dacă acest plan conduce în final la valorificarea activelor printr-un transfer de afacere.
Propunerea unui plan de reorganizare poate restabili încrederea clienților și a partenerilor de afaceri în brandul Vivre", mai scrie în document.
Planul de reorganizare are astfel ca scop principal continuarea activității economice pe o perioadă de maximum 9 luni, în vederea asigurării achitării creanțelor salariale și bugetare într-o proporție mai mare decât cea în varianta falimentului, urmată de vânzarea prin licitație publică a afacerii (transfer de business) sau preluarea în contul creanței creditorului garantat, la un anumit nivel de preț, dacă activul nu este valorificat prin licitații până la acel nivel.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Dona preia Divizia VET din cadrul Vetro Solutions și intră pe o nouă nișă"În cazul îndeplinirii prevederilor planului într-un termen mai scurt, se va solicita administratorului judiciar să efectueze demersurile de închidere a procedurii de reorganizare judiciară. De asemenea, prin plan se asumă faptul că valorificarea activelor neesențiale (stocurile) se va finaliza până la confirmarea planului", mai scrie în document.
Vivre Deco a intrat în insolvență, la propria cerere, în martie 2023. Mai multe detalii AICI.
Anul trecut, afacerile companiei au atins 8,153 milioane de lei, de la 108,988 milioane de lei în 2022. Vivre Deco a trecut de la o pierdere de 32,781 milioane de lei în 2022 la un profit net de 3,237 milioane de lei la finele anului trecut.
CITEȘTE ȘI Afaceri în creștere pentru Bergenbier: Așa cum era de așteptat, am navigat în continuare în ape tulburiDatoriile însumau 101,223 milioane de lei, de la 120,032 milioane de lei în 2022.
Acționarii companiei sunt Neogen - 51,81%, Advisory Delta SRL - 43,73% și Vajda Andras Peter Nagy - 4,82%.
Neogen este controlată de Călin Fusu.