DOCUMENT Vivre Deco - afaceri în cădere, pierderi mai mari. "Filosofia practicată de fosta conducere executivă a fost una greșită!" LISTA riscurilor, sunt anticipate noi "decizii dificile"

DOCUMENT Vivre Deco - afaceri în cădere, pierderi mai mari. "Filosofia practicată de fosta conducere executivă a fost una greșită!" LISTA riscurilor, sunt anticipate noi  "decizii dificile"
scris 31 aug 2022

Vivre Deco, unul dintre cei mai mari retaileri online de home&deco din Europa Centrală și de Est (ECE), a înregistrat în primul semestru afaceri de 70,7 milioane lei, cu 45% mai mici comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, și o pierdere de 18,6 milioane lei, de la un minus de 17 milioane lei în primul semestru din 2021, fiind anticipat că vor fi necesare în continuare "decizii dificile" din partea managementului.

Scăderea cifrei de afaceri a fost determinată de efectul cumulat al unor factori nefavorabili, printre care diminuarea substanțială a cheltuielilor de marketing ca urmare a eliminării campaniilor cu randamente scăzute, ajustarea preferințelor de achiziție a clienților dinspre vânzările online spre offline ca urmare eliminării restricțiilor cauzate de pandemia COVID-19 și diminuarea puterii de cumpărare a clienților ca urmare a efectelor cumulate a conflictului din Ucraina și creșterii prețurilor pentru produsele de bază.

Urmărește-ne și pe Google News
EXCLUSIV Planul pentru Diverta al noului proprietar: Nu avem intenții să mai închidem locații, ci dimpotrivă. Noi orașe vizate, inclusiv în mall. Cum va fi aplicat noul concept Read’n’Drink CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul pentru Diverta al noului proprietar: Nu avem intenții să mai închidem locații, ci dimpotrivă. Noi orașe vizate, inclusiv în mall. Cum va fi aplicat noul concept Read’n’Drink
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

"Pe termen scurt ne așteptăm ca aceste provocări să continue și să se intensifice ceea ce va solicita în continuare decizii dificile din partea echipei de management", avertizează compania.

În toamnă, conducerea Vivre Deco a fost preluată de Călin Fusu, mutare anunțată anterior de Profit.ro. El a înlocuit-o astfel pe Monica Cadogan, care a demisionat din această funcție. 

Noua conducere arată acum că "filosofia creșterii cifrei de afaceri și cotei de piață la costuri nesustenabile economic pe termen lung practicată de fosta conducere executivă" a fost una greșită, iar focusul actual este ca activitatea să fie transformată într-una profitabilă și sustenabilă pe termen lung.

În acest scop și având în vedere condițiile de piață în ultimele 6 luni, au fost operate reduceri masive de costuri, în special cele legate de:
1. Costuri de marketing care, în urma analizelor, nu au putut dovedi că aduc valoare adăugată.
2. Costurile fixe cu salarii și chirii angajate în ultimii 2 ani în așteptarea unor creșteri care nu s-au materializat
3. Optimizări și eficientizări de procese interne. 

EXCLUSIV VIDEO&FOTO Apare o nouă franciză în România. Vrea să ajungă la o rețea de 200 de magazine în următorii 5 ani CITEȘTE ȘI EXCLUSIV VIDEO&FOTO Apare o nouă franciză în România. Vrea să ajungă la o rețea de 200 de magazine în următorii 5 ani

Datoriile comerciale au scăzut, de la 46 milioane lei la 21 milioane lei, în schimb alte datorii s-au dublat, la circa 13 milioane lei, în special ca urmare a acumulării datoriilor fiscale restante. 

La capitolul Riscuri se vorbește de riscul de lichiditate, arătându-se că, în cazul neîndeplinirii obligațiilor de plată sau a indicatorilor de lichiditate prevăzuți in contract, creditorii (furnizorii comerciali, băncile etc.) ar putea începe acțiuni de executare a activelor principale sau chiar ar putea solicita deschiderea procedurii insolvenței societății.

"În contextul derulării activității noastre, suntem supuși unui risc de litigii, printre altele, ca urmare a modificărilor si dezvoltării legislației. Este posibil sa fim afectați pe termen scurt de alte plângeri sau litigii, inclusiv de la parteneri cu care are avem relații contractuale având în vedere situația lichidității societății, furnizori, concurenți, acționari, autorități fiscale sau de reglementare, precum si de orice publicitate negativă pe care o atrage un astfel de eveniment", se arată în document. 

Raportul poate fi văzut AICI

În primăvară, Vivre Deco a anunțat că a înregistrat o pierdere de 84,7 milioane lei pentru exercitiul financiar încheiat la 31 decembrie 2021, ca efect al creșterii competitiei pe piata online, contracției pieței de e-commerce odată cu relaxarea interdicțiilor din pandemie și creșterea de costuri operaționale (materii prime, salarii, combustibil) generate de criza transportului din China și a presiunii inflaționiste. 

În 2020, compania avusese un profit de 7,4 milioane lei.

FOTO Cinci magazine Lidl - închise temporar de ANPC CITEȘTE ȘI FOTO Cinci magazine Lidl - închise temporar de ANPC

În 2021, ca urmare a pierderii înregistrate, societatea are capitaluri proprii negative în valoare de 65 milioane de lei.

Dintre cele 9 țări în care Vivre este prezentă, România este cea mai semnificativă piață din punct de vedere al vânzărilor, reprezentând 44% din cifra de afaceri din 2021. Ponderi semnificative au fost înregistrate și în Bulgaria –14.5%, Croația – 12.2% și Ungaria – 9.5%

Din 315 angajați, puțin peste 50% au studii superioare.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori

"Succesul nostru depinde de capacitatea acesteia de a achiziționa și de a reține clienții într-un mod rentabil. Am făcut investiții semnificative în atragerea de noi clienți și ne așteptăm în continuare la investiții semnificative pentru a achiziționa clienți suplimentari. Eforturile noastre de publicitate plătită sunt direcționate în principal în canale online, incluzând motoare de căutare, afișarea de reclame pe rețelele de socializare dar și pe TV/radio.

Aceste eforturi sunt costisitoare și pot să nu conducă la o achiziție rentabilă de clienți noi. Nu putem garanta că profitul net obținut de la clienții noi pe care ii achiziționăm va depăși în cele din urmă costul de achiziție al acestora. Dacă nu reușim să oferim o experiență de cumpărături de calitate, iar consumatorii nu percep că produsele oferite sunt de înalta valoare și calitate, este posibil să nu 19 putem atrage clienți noi conform planificărilor. Dacă nu reușim să atragem clienți noi care plasează un număr suficient de comenzi pentru a ne dezvolta afacerea, s-ar putea să nu putem genera volumele necesare pentru a produce optimizari de volum, veniturile noastre nete pot scădea, iar activitatea noastră, situația financiară și rezultatele operaționale pot fi afectate semnificativ într-un mod negativ", se arăta în raportul companiei.

Proiecțiile realizate de conducere au în vedere ca activitatea să devină profitabilă pe termen mediu. Conducerea consideră că grupul își va continua în mod normal funcționarea, fără a intra în stare de insolvență sau reducere semnificativă a activității.

PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoare CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoare

La rândul său, auditorul semnala - "Capacitatea Grupului de a continuă activitatea depinde de abilitatea să de a genera suficiente profituri viitoare, de negocierile cu noi potențial investitori pentru obținerea de fonduri și de suportul continuu al acționarilor și creditorilor. Managementul Grupului nu ne-a putut furniza suficiente probe de audit privind estimările utilizate în proiecțiile de fluxuri de numerar pentru anul următor pentru a demonstra cum se acoperă necesarul de intrări de numerar în următoarele 12 luni. Aceste aspecte indică existența unor incertitudini semnificative care pot indica îndoieli semnificative în legătură cu capacitatea Grupului de a-și continua activitatea în viitorul apropiat și, prin urmare, capacitatea să de a-și valorifica activele și plăti datoriile în cursul normal al activității".

Documentul integral, cu toate riscurile indicate, poate fi văzut AICI

Cu o participație de 67%, Fusu este acționarul majoritar al Neogen, companie care deține 50% din capitalul social al Vivre Deco. Fusu a fondat grupul Neogen în anul 2000, acesta dezvoltând platforme precum BestJobs, Clever Taxi sau Casta.

Ceilalți acționari ai Vivre Deco sunt Advisory Delta SRL - 45% și Vajda Andras Peter Nagy - 5%. Advisory Delta SRL are ca asociat unic societatea Walnut Investments OOD ((Bulgaria), al cărei administrator este Oliver Patrick Cadogan, cetățean irlandez.

Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov CITEȘTE ȘI Transilvania Residence: un proiect imobiliar exclusivist în Brașov

Vivre Deco este tranzacționat la bursă sub simbolul VIV25E. Compania este primul business din sectorul e-commerce care a listat la BVB obligațiuni denominate în euro. 

Compania, lansată în 2012 de mai mulți antreprenori locali, este prezentă pe nouă piețe din regiune - România, Bulgaria, Grecia, Croația, Ungaria, Slovacia, Cehia, Slovenia și Polonia.

viewscnt
Afla mai multe despre
vivre deco
fusu
cadogan