O asociere condusă de UTI Construction va moderniza terminalele Aeroportului Henri Coandă

O asociere condusă de UTI Construction va moderniza terminalele Aeroportului Henri Coandă
scris 14 aug 2024

Asocierea formată din UTI Construction and Facility Management (lider), Somet și RE-ACT Now Architecture a câștigat o licitație organizată de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) pentru proiectare, asistență tehnică și execuție lucrări în vederea modernizării terminalelor și corpurilor de clădire existente la Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Estimat la 117,11 milioane de lei, fără TVA, contractul a fost semnat pentru suma de 112,42 milioane de lei, fără TVA, conform datelor Profit.ro.

VEZI AICI ȘI FOTO Start pentru modernizarea terminalelor Plecări internaționale și Sosiri, la Aeroportul Otopeni

Ceilalți ofertanți au fost Erbașu Construcții și asocierea formată din SSAB-AG (lider) și Bemel AG.

Urmărește-ne și pe Google News

Proiectul se va deruleze pe o perioadă de 101 luni, din care 9 luni proiectare, 30 de luni execuția lucrărilor și 2 luni pentru recepție, perioada de garanție fiind de 5 ani de la data recepției lucrărilor.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
ANCOM: Creștere cu 40% a numărului de incidente de securitate asupra rețelelor de telecomunicații, în 2023 CITEȘTE ȘI ANCOM: Creștere cu 40% a numărului de incidente de securitate asupra rețelelor de telecomunicații, în 2023

"Proiectul vizează patru obiective necesare pentru modernizarea aeroportului:

- Reamenajarea interioară a Terminalelor Sosiri și Plecări, pentru a crea un cadru imagistic integrat și reprezentativ pentru cel mai important aeroport al României. Prin implementarea soluțiilor tehnice, se va facilita accesibilitatea clădirilor, se va îmbunătăți calitatea imagistică a zonelor publice și se vor valorifica elementele culturale, de patrimoniu și turistice ale Bucureștiului;

- Modernizarea sistemului centralizat de ventilație-climatizare din Terminalele Plecări Internaționale, Finger și Sosiri, având ca obiectiv confortul termic al pasagerilor (22±1°C în sezonul de iarnă, 24 ±1°C în sezonul de vară, cu umiditate relativă în intervalul 30% - 60|%). Proiectul prevede înlocuirea integrală a: echipamentelor de ventilare și climatizare, unităților de tartare a aerului, ventilatoarelor, ventiloconvectoarelor, conductelor de distribuție agent termic, agregatelor de răcire care deservesc zona terminalului Sosiri și a tubulaturii de ventilare. De asemenea, capacitatea de răcire va crește prin suplimentarea sistemului HVAC (Heating-Ventilation-Air Conditioning). Investiția vizează înlocuirea serverului (hardware și software) de gestionare a echipamentelor și realizarea unui sistem modern de comandă, control automat și achiziții de date (SCADA);

- Un nou sistem de detecție-semnalizare incendiu aferent cladirilor Terminal Plecări, Finger, Terminal Sosiri, Corp Logistic, Corp AB 4. Pentru asigurarea criteriilor de securitate la incendiu, se va proiecta și se va executa un nou sistem de detectare, semnalizare și avertizare la incendiu;

- Modernizarea instalațiilor electrice aferente clădirilor Terminal Plecări, Finger și Terminal Sosiri. Proiectul prevede modernizarea iluminatului terminalelor și corpurilor de clădire (zone publice, zone securitate etc.), urmând a fi instalate corpuri de iluminat cu sursa LED, ceea ce va conduce inclusiv la reducerea consumului de energie electrică. De asemenea, se vor monta instalații de forță și prize cu grad de protecție sporită. Pentru toate zonele publice se va realiza iluminat de securitate împotriva panicii", scrie într-un comunicat la CNAB.

EXCLUSIV Deficitul a depășit 4%. Ministrul Finanțelor: Cheltuielile sunt colosale, atât pe partea de funcționare a instituțiilor statului, cât și pe partea de investiții CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Deficitul a depășit 4%. Ministrul Finanțelor: Cheltuielile sunt colosale, atât pe partea de funcționare a instituțiilor statului, cât și pe partea de investiții

Compania Națională Aeroporturi București și-a început activitatea în februarie 2010 și administrează cele două aeroporturi principale ale României, respectiv Aeroportul Internațional Otopeni Henri Coandă și Aeroportul Internațional Băneasa Aurel Vlaicu.

Compania a raportat un business de 954,86 milioane de lei și un profit net de 303,9 milioane de lei în 2022.

Acționarii CN Aeroporturi București sunt Ministerul Transporturilor - 80% și Fondul Proprietatea - 20%, conform termene.ro.

Parte a grupului UTI, UTI Construction and Facility Management a raportat în 2023 o cifră de afaceri de 548,396 milioane de lei (+158% față de 2022) și un profit net de 76,38 milioane de lei (+794% față de 2022).

Acționarii principali ai companiei sunt TIU Holdings SRL - 58,6443% și TIU Holdings (Cipru) - 36,8858%.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnab
aeroport henri coandă
otopeni
licitatie
contract