Vard Tulcea construiește două noi vase de croazieră de lux pentru francezii de la Ponant

Vard Tulcea construiește două noi vase de croazieră de lux pentru francezii de la Ponant

Prima navă Ponant Explorers pleacă din șantierul Tulcea. Foto: Vard Tulcea

scris 8 mar 2018

Grupul norvegian Vard, proprietarul șantierelor navale omonime de la Tulcea și Brăila, a obținut comenzi pentru două noi nave de croazieră de lux de la compania franceză Ponant, scheletele și învelișurile exterioare urmând să fie construite la Tulcea.

Cele două vase Explorers vor fi identice cu primele patru comandate de Ponant în 2016 și vor fi livrate francezilor în prima jumătate a anului 2020. Navele pot transporta 180 de pasageri fiecare, au lungimea de 131 metri, lățimea de 18 metri și cântăresc aproximativ 10.000 de tone.

Urmărește-ne și pe Google News

Ca și în cazul primelor patru nave, cocile vor fi construite la șantierul de la Tulcea. Navaliștii tulceni au livrat, recent, coca primului vas Ponant Explorers, a cărui construcție va fi finalizată de Vard în Norvegia. Livrarea către operatorul francez de nave de croazieră este programată pentru trimestrul al doilea.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a trimis Guvernului o ofertă pentru Șantierul din Mangalia, a cărui vânzare către olandezii de la Damen a fost blocată CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Grupul italian Fincantieri, printre cei mai mari constructori de nave din lume, a trimis Guvernului o ofertă pentru Șantierul din Mangalia, a cărui vânzare către olandezii de la Damen a fost blocată

Pe lângă cele șase nave Explorers, șantierul de la Tulcea va construi, tot pentru Ponant, și coca primului spărgător de gheață de croazieră cu propulsie hibridă din lume, contract obținut în decembrie anul trecut.

Vard este unul dintre principalii constructori de nave din lume, operând 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 79,69% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave.

Luna trecută, Profit.ro a relatat, în premieră, că Fincantieri a trimis Guvernului român o ofertă de management operațional al șantierului Daewoo din Mangalia și, ulterior, de cumpărare a 49% din acțiunile acestuia, în condițiile în care Bucureștiul a anunțat că blochează vânzarea șantierului de către Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) către olandezii de la Damen, deși tranzacția a fost avizată de Consiliul Concurenței.

viewscnt
Afla mai multe despre
vard tulcea
vase croaziera de lux
ponant
comenzi
coca