Grupul norvegian Vard a semnat un contract de 250 milioane de coroane norvegiene (aproximativ 30 milioane dolari) cu gigantul din industria îngrășămintelor chimice Yara pentru construcția primului portcontainer electric complet autonom din lume, a cărui cocă va fi construită la șantierul din Brăila.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Denumit Yara Birkeland, portcontainerul va avea o lungime de 80 de metri și o capacitate de transport de 120 TEU (120 de containere standard). Vasul este menit să îmbunătățească logistica la fabrica Yara din Porsgrunn, sudul Norvegiei, putând să înlocuiască 40.000 de drumuri cu camionul anual.
Coca va fi construită la Vard Brăila, livrarea fiind programată la Vard Brevik, în Norvegia, în primul trimestru al anului 2020.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Inițial, portcontainerul va avea echipaj uman, trecerea la operațiunile complet autonome urmând să fie realizată până în 2022.
Proiectul a primit o finanțare de aproape 134 milioane de coroane (15,8 milioane dolari) de la guvernul norvegian.
De designul vasului se ocupă firma Marin Teknikk, în timp ce norvegienii de la Kongsberg vor furniza echipamentul și tehnologiile de navigare, inclusiv senzorii pentru operarea de la distanță și autonomă.
Fondat în 1905, grupul norvegian Yara este unul dintre cei mai importanți furnizori de îngrășăminte, având peste 17.000 de angajați și activități în 60 de țări.
Vard operează 9 șantiere cu peste 9.000 de angajați, în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam. Compania este deținută în proporție de 86,81% de grupul italian Fincantieri, al patrulea cel mai mare constructor de nave la nivel global.