Compania americană de logistică și curierat UPS suferă cea mai mare scădere a stocurilor din ultimii 25 de ani, nereușind să livreze suficient de rapid un plan de redresare pentru a reduce costurile și a crește volumele.
Gigantul furnizor de colete a ratat estimările în trimestrul II din 2024 și și-a redus previziunile pentru întregul an. A reușit să-și mărească volumul de livrare a pachetelor din SUA, pentru prima dată în mai bine de doi ani, dar coletele pe care le expediază sunt mai mici și mai puțin profitabile.
UPS mizează acum pe o revenire a volumelor pentru a o ajuta să depășească costurile mai mari cu forța de muncă și scepticismul investitorilor că își poate atinge obiectivul pe termen lung.
UPS și-a redus deocamdată estimările de venit pentru întregul an la 93 de miliarde de dolari, de la o estimare anterioară de până la 94,5 miliarde de dolari.
De asemenea, compania a reluat un program de răscumpărare de acțiuni care vizează aproximativ 1 miliard de dolari anual.
Acțiunile companiei cu sediul în Altanta au scăzut în această seară cu 12%, cea mai mare cădere înregistrată începând din 1999.
Rezultatele vin la o zi după ce UPS a anunțat achiziția transportatorului mexican de colete Estafeta. UPS a indicat expansiunea internațională, în special spre Mexic, ca o prioritate de creștere a companiei.
În ianuarie, UPS a decis că va elimina 12.000 de locuri de muncă, aproximativ 2,4% din cei peste 500.000 de angajați la nivel mondial.
Gigantul din domeniul logisticii a transmis că, pentru trimestrul al patrulea 2023, are în plan reduceri de costuri de 1 miliard de dolari, invocând o cerere mai slabă și costuri mai mari cu forța de muncă.
"2023 a fost un an unic și dificil", a declarat atunci CEO-ul Carol Tomé.
Un purtător de cuvânt al UPS a explicat, pentru CNBC, că reducerile de locuri de muncă reprezintă mai puțin de 3% din forța de muncă a companiei și nu au impact asupra rolurilor reprezentate de sindicate. Totuși, locuri de muncă din întreaga lume și din toate funcțiile vor fi afectate, iar 75% din reduceri vor avea loc în prima jumătate a anului.
Compania a raportat venituri de 24,92 miliarde de dolari în al patrulea trimestru din 2023, față de 25,43 miliarde de dolari cât se așteptau analiștii de pe Wall Street.
UPS a intrat pe piața din România în 1990, iar în prezent oferă servicii și conexiuni la rețeaua globală UPS din aeroporturile din Cluj-Napoca, București-Otopeni și Timișoara.