Vânzările pe piața românească ale grupului israelian Strauss Coffee, producătorul mărcilor de cafea Doncafe și Amigo, au continuat să scadă și în trimestrul al treilea din acest an, din cauza concurenței în creștere și a deprecierii leului.
Astfel, Strauss a avut, în primele 9 luni ale anului, vânzări de circa 168,1 milioane de lei (135 milioane de shekeli) pe piața din România. În lei, vânzările au coborât cu 11,1 %, în timp ce în shekeli declinul a fost de 17,2%.
În trimestrul al treilea, vânzările pe piața locală au scăzut cu 18,6%, la 58,5 milioane de lei (47 de milioane de shekeli). În lei, scăderea a fost de 10,7%.
Declinul în monedă locală este argumentat ca rezultat al creșterii competiției, care s-a reflectat în scăderea cantităților vândute, dar și reducerilor mai mari acordate clienților. Vânzările au fost afectate, ca și în trimestrele anterioare, și de depecierea leului față de shekel comparativ cu perioada similară a anului anterior (impact aproximativ 11 milioane NIS).
Grupul israelian Strauss, care controlează Straus Coffee, activează pe piața locală de peste 20 de ani și deține o unitate de producție în București. În septembrie 2014, Strauss Coffee a finalizat tranzacția prin care a preluat brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat în principal în România, de la Cia Iguacu De Café Soluvel, pentru 20 milioane dolari.
Pe piața R&G (cafea prăjită și măcintată) din România, principalul competitor al Strauss este joint-venture-ul Jacobs Douwe Egberts (JDE), grupul israelian ocupând locul al doilea în funcție de cota de piață. Pe piața cafelei instant, principalii concurenți ai Strauss sunt JDE și Nestle, israelienii fiind lideri.