Fondul Proprietatea vrea să își vândă participația de 49% la Salrom, singurul producător de sare din România, și a angajat în acest sens Unicredit

Fondul Proprietatea vrea să își vândă participația de 49% la Salrom, singurul producător de sare din România, și a angajat în acest sens Unicredit
scris 30 aug 2017

Fondul Proprietatea vrea să își vândă participația de 49% la Societatea Națională a Sării (Salrom), singurul producător de sare din România, angajând în acest sens Unicredit pentru a analiza variantele, a anunțat Johan Meyer, co-CEO și co-manager de portofoliu al Fondului Proprietatea, citat de Reuters.

În urmă cu două săptămâni, Fondul Proprietatea a anunțat că ar urma să-și lichideze deținerile la Enel România și la Engie România.

Urmărește-ne și pe Google News

Salrom este unul dintre primii zece producători de sare din Europa. Societatea Națională a Sării este controlată de Ministerul Economiei, care deține 51% din capital, restul fiind deținut de către Fondul Proprietatea (49%).

Compania a înregistrat o scădere de 1,5% a afacerilor anul trecut, până la 297,1 milioane lei, în principal din cauza scăderii vânzărilor de sare pe piața externă, aceasta fiind însă compensată parțial de avansul vânzărilor pe piața internă și a veniturilor din turism.

EXCLUSIV Pe Profit INSIDER, Johan Meyer, Co-CEO Franklin Templeton Investments Sucursala București și Co-Manager de Portofoliu al Fondului Proprietatea, în prima ieșire publică: Perspectivele României în 2017 CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Pe Profit INSIDER, Johan Meyer, Co-CEO Franklin Templeton Investments Sucursala București și Co-Manager de Portofoliu al Fondului Proprietatea, în prima ieșire publică: Perspectivele României în 2017

Pentru anul 2017, compania își propune realizarea unei cifre de afaceri de 325,79 milioane lei, în creștere cu 9,66% față de 2016. Pentru profitul brut, compania are în plan o creștere cu 30,43% față de anul trecut. Potrivit rezultatelor financiare preliminare neauditate din primul trimestru al acestui an, venituri totale au fost de 116,6 milioane lei, iar profitul brut a fost de 45,6 milioane lei.

Numărul de turiști care au vizitat salinele Salrom a crescut anul trecut cu aproape 20% față de 2015, depășind pentru prima dată nivelul de 1,5 milioane, potrivit companiei.

Totodată, în 2016, compania a înregistrat un profit net de 30,1 milioane lei, în creștere cu 90% față de anul anterior. În plus, datoriile companiei au scăzut cu 35%, până la 57,48 milioane lei.

Tranzacție pe piața de outsourcing: TELUS Internațional preia Voxpro, ambele prezente și în România CITEȘTE ȘI Tranzacție pe piața de outsourcing: TELUS Internațional preia Voxpro, ambele prezente și în România

Compania a anunțat o îmbunătățire a ratele de profitabilitate: marja profitului operațional (EBITDA) a avansat în anul 2016 la 23%, față de 16% în anul 2015, iar marja profitului net a crescut la peste 10%.

Ponderea cea mai mare în structura cifrei de afaceri realizată din vânzarea de produse de sare și nemetalifere o reprezintă veniturile din vânzarea sării geme pentru industria chimică, 28%, urmată de sarea gema pentru deszăpezire, 26%.

viewscnt
Afla mai multe despre
salrom
sare