Grupul german Kärcher, producător de aspiratoare și alte produse de curățare, pregătește extinderea rețelei de magazine în România. În prezent, compania deține 8 unități comerciale, care, alături de alte canale prin care realizează vânzări, i-au generat un rulaj 130,6 milioane de lei în 2021 (aproximativ 27 milioane euro), o creștere de 17% față de anul anterior, și un profit net de 5,5 milioane de lei, cu 16% mai mult decât în 2020.
„Plănuim să continuăm să ne extindem rețeaua de magazine din România, însă problema ține de găsirea locațiilor. Ne trebuie anumite locații specifice. Avem nevoie de spații mari, de un service, un loc unde oamenii pot parca. Sunt anumite necesități. Momentan, căutăm locații.
Vrem să depășim 16 magazine în România, în următorii ani. Cel mai probabil vom mai deschide o nouă locație în vestul țării la începutul lui 2023. Investiția va depinde de mărimea centrului”, a declarat, pentru Profit.ro, Hartmut Jenner, CEO Kärcher Group și Chairman of the Board of Management.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania are două linii mari de activitate: echipamente profesionale de curățare (destinate clienților din diverse industrii), respectiv produse de curățare de uz casnic, adresate clientului final.
Vânzările generate de piața locală în 2021 reprezintă 1% din cifra totală a grupului, de aproape 3,1 miliarde de euro.
„România este o țară foarte importantă pentru noi. Există mult potențial aici și avem multe posibilități de extindere. Piața încă nu este saturată. Este o țară foarte atractivă, mai ales din perspectiva industriei producătoare, care reprezintă potențiali clienți pentru noi. Targetul este să ne dublăm vânzările din România în următorii cinci ani, la peste 50 de milioane de euro”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Gealan planifică instalarea unei centrale fotovoltaice, cu bani din PNRR, care să îi acopere circa 14% din consumul fabricii din Militari. „Dezvoltatorii ezită să mai înceapă noi blocuri cu locuințe!“Dezvoltarea noului sediu a fost definitivată recent, după o investiție de 11,5 milioane de euro, care nu include valoarea terenului, acesta fiind achiziționat în 2018, și are rol de hub pentru organizație, incluzând un show-room, centru de service, depozit și academie de training.
Fostul sediu al companiei era într-o clădire de birouri din zona Străulești, lângă hotelul Phoenicia Express.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, devin favoriți în cursa pentru proprietățile CA Immo din România, cea mai mare tranzacție de pe piața imobiliară locală, semnalată în premieră de Profit.ro. Pot urca pe locul 2 în topul marilor proprietari de bÎn noua locație, Kärcher România a implementat și un concept de spălătorie auto în regim de self-service, pe care vrea să-l dezvolte în regim de franciză.
Grupul are deja implementat un astfel de sistem în Germania și în țările din Scandinavia, încă din 1988.
„Nu avem niciun contract de francizare a acestui sistem semnat în România, în momentul de față. Am vrut mai întâi să arătăm clienților cum funcționează acest concept, însă suntem în discuții pentru parteneriate cu posibili francizați”, precizează Hartmut Jenner.
Pe lângă activitatea de distribuție, Kärcher produce în România aspiratoare, la Curtea de Argeș, unde deține două fabrici, cu o suprafață totală de 45.000 metri pătrați și o capacitate totală de producție de 1,7 de milioane de unități, din care circa 95% merge către export, restul fiind distribuită în țară.
Cea de-a doua fabrică a companiei a fost inaugurată anul trecut, după o investiție de 20 de milioane de euro. Grupul german a inaugurat prima unitate în aceeași localitate, în 2016, investiția fiind atunci de 15 milioane de euro. Kärcher mai deține alte două terenuri în aceeași locație.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Vivre Deco - afaceri în cădere, pierderi mai mari. "Filosofia practicată de fosta conducere executivă a fost una greșită!" LISTA riscurilor, sunt anticipate noi "decizii dificile"Cele două fabrici ale grupului sunt operate prin firma CER Cleaning Equipment, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 575,6 milioane de lei, dublu față de 2020, și un profit net de 11,4 milioane de lei, în scădere însă față de anul precedent, cu 32%.
Fabricile din România ale Kärcher acoperă 15% din totalul producției grupului la nivel mondial
În total, pe piața locală, Kärcher are peste 1.000 de angajați.
Grupul german Kärcher deține 17 unități de producție pe toate continentele și are peste 180 de filiale în 80 de țări.