Rata de penetrare a medicamentelor generice mai ieftine a rămas la același nivel redus din 2011, a declarat luni președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, care arată că medicii prescriu produsele scumpe influențați de bugetele mari de marketing ale companiilor farma.
Consiliul Concurenței va prezenta săptămâna viitoare rezultatele unei analize sectoriale în domeniul medicamentelor.
"După cinci ani vedem aceeași situație (rată mica de penetrare a genericelor - n.r.). În continuare se prescriu surprinzător de mult medicamentele mai scumpe, așa-numite medicamente inovative, și nu variantele lor mai ieftine . În general, eforturile suplimentare le suportă pacientul, deci cine pierde din acest lucru este mai degrabă pacientul. Pentru că medicii prescriu, iar pacienții îi ascultă pe medici”, a arătat Chirițoiu.
CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței va anunța în următoarele săptămâni dacă va impune condiții tranzacției Billa – CarrefourEl spune că medicii prescriu medicamente mai scumpe influențați și de sumele mari pe care le au la dispoziție firmele farmaceutice pentru promovarea medicamentelor.
“Sunt bugete substanțiale de marketing pentru promovarea medicamentelor. Formele sunt diverse, forme legale, cel puțin. Sunt cele care vizează activități științifice, participarea la congrese, prezentarea de studii și așa mai departe", a arătat Chirițoiu.
Potrivit acestuia, diferența de preț dintre innovative și generice ar putea fi redirecționată către alte tratamente. Concluziile raportului vor fi puse în dezbatere publică.
Medicamentele generice sunt echivalente terapeutice ale produselor farmaceutice originale ale căror patente au expirat și prin urmare au un preț mai scăzut. Potrivit datelor producătorilor de medicamente generice, rata de penetrare a medicamentelor generice în România este de 29% din valarea pieței.