Caroli: Continuă presiunile pe costuri. Planurile companiei privind investițiile, adaptarea producției și exporturile

Caroli: Continuă presiunile pe costuri. Planurile companiei privind investițiile, adaptarea producției și exporturile

Roxana Manolescu, CEO Caroli Foods Group

Emil Popescu
Emil Popescu
scris 11 iun 2024

Caroli Foods Group, unul dintre liderii pieței de mezeluri, își va concentra în acest an investițiile în extinderea gamei Sissi, produsele ready meals sub brandurile Maestro și Caroli și creșterea capacității de producție în cazul produselor feliate, un segment care continuă să se dezvolte, în condițiile în care inflația erodează puterea de cumpărare a consumatorilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie

Anul trecut, segmentul produselor feliate a crescut atât în volum, cât și în valoare, în timp ce celelalte formate de vânzare au avut scăderi ușoare, iar tendința se menține în acest an.

“În 2024 vom continua să ne concentrăm pe menținerea strategiei noastre pe termen lung: să avem un portofoliu variat, adaptat la nevoile consumatorilor, să investim în brandurile noastre la un nivel ridicat și, nu în ultimul rând, să investim în tehnologie și inovație. Dezvoltăm și implementăm în continuare proiecte de tehnologizare și eficientizare a producției la fabrica din Pitești, dar și în zona logistică”, a declarat pentru Profit.ro Roxana Manolescu, CEO Caroli Foods Group.

Apple promite update-uri de securitate timp de cinci ani CITEȘTE ȘI Apple promite update-uri de securitate timp de cinci ani

Alte investiții vizează adaptarea ofertei de produse - de exemplu gama de cârnați cabanos este vândută din luna mai și în format maxi, de 450g, dar și la 270g sau în varianta vrac, la vitrina asistată din magazine – sau dezvoltarea capacităților de logistică.

Compania controlată de grupul mexicam Sigma Alimentos, care deține și Campofrio, are de asemenea planuri de dezvoltare a exporturilor.

În prezent, Caroli vinde pe 12 piețe europene, în țări precum Spania, Franța, Germania sau Marea Britanie, în magazine administrate în cea mai mare parte de parteneri români, în baza unei relații dezvoltate de-a lungul anilor.

“Pe termen mediu ne propunem să ne extindem prezența în afara comunităților românești din aceste țări, extindere motivată de versatilitatea portofoliului nostru de produse, dar și de faptul că suntem parte din grupul alimentar global Sigma și beneficiem de expertiza sa pe principalele piețe europene”, detaliază Roxana Manolescu.

Anul trecut, afacerile Caroli au crescut cu 6%, într-un context marcat de provocări și un grad ridicat de impredictibiltate, remarcându-se inflația de 10% și creșterea prețului materiei prime (carnea de porc de exemplu s-a scumpit cu 20%).

Astfel încât Caroli a încercat să asigure un echilibru între prețul pe care consumatorul este dispus să îl plătească și presiunea unei inflații ridicate, raportând o scădere a marjei de profit, în condițițiile în care nu a putut duce către consumator toate creșterile de prețuri ale materiei prime.

În 2024 continuă presiunile pe partea de costuri, pe partea materiei prime, iar puterea de cumpărare este în continuare afectată și cumpărătorii sunt foarte atenți la ceea ce adaugă în coșul de cumpărături, spune Manolescu.

Ea remarcă pe piața locală un interes tot mai ridicat al consumatorilor, în ultimii ani, pentru produse fără E-uri, fără conservanți și cu ingrediente naturale, și pentru produsele gata preparate.

În plus, situația economică a determinat la rândul ei o nouă tendință de consum în ceea ce privește achiziția de produse feliate: consumatorii preferă să cumpere mai puțin, de calitate și proaspăt, așa încât Caroli a decis să extindă portofoliul de produse feliate sub brandurile Caroli și Sissi.

De asemenea, segmentul de produse vegetale este în plină expansiune, mai ales în țările din Vestul Europei, și este anticipată o creștere similară și pe piața din România, în următorii ani.

Caroli Foods Group are un portofoliu de peste 200 de produse (șuncă, salam, crenvurști, cârnați și altele) sub brandurile Caroli, Sissi, Maestro, Campofrio și Primo.

Compania are o capacitate anuală de producție de peste 40.000 de tone la fabrica din Pitești și o rețea de distribuție la nivel național prin 11 locații logistice proprii.

În 2017, compania a fost preluată integral de grupul Sigma, cu sediul în Mexic.

viewscnt
Afla mai multe despre
caroli
mezeluri