Bruxelles-ul blochează fuziunea dintre divizia feroviară a Siemens și Alstom, care ar fi afectat și piața românească

Bruxelles-ul blochează fuziunea dintre divizia feroviară a Siemens și Alstom, care ar fi afectat și piața românească
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 6 feb 2019

Comisia Europeană a respins fuziunea dintre divizia feroviară a grupului industrial german Siemens și producătorul francez de trenuri Alstom, ambele grupuri cu operațiuni și în România. Executivul european a blocat tranzacția după ce o investigație detaliată a stabilit că fuziunea ar limita concurența în domeniul furnizării mai multor tipuri de trenuri și sisteme de semnalizare, conducând la prețuri mai mari pentru operatorii de transport feroviar și călători.

"Milioane de pasageri din Europa se bazează zilnic pe trenuri moderne și sigure. Siemens și Alstom sunt campioane în industria feroviară. Fără suficiente concesii, fuziunea ar fi condus la prețuri mai mari la sistemele de semnalizare care țin călătorii în siguranță și la trenurile de mare viteză din viitoarea generație. Comisia a interzis fuziunea deoarece companiile nu erau dispuse să ia măsuri legate de îngrijorările serioase pe care le aveam", spune Margrethe Vestager, comisar european pentru Concurență.

Urmărește-ne și pe Google News
Tranzacție: Canadienii de la Avison Young cumpără grupul britanic GVA, căruia îi este afliliat și consultantul imobiliar local Activ Property Services CITEȘTE ȘI Tranzacție: Canadienii de la Avison Young cumpără grupul britanic GVA, căruia îi este afliliat și consultantul imobiliar local Activ Property Services

În vară, Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată în legătură cu fuziunea dintre Siemens și Alstom, exprimându-și îngrijorarea că mutarea ar afecta competiția, ar înlătura companiile mai mici, ar reduce inovarea pe piața sistemelor de semnalizare și a trenurilor de mare viteză și ar crește prețurile pentru operatori și, indirect, pentru călători.

Cele două companii au propus câteva concesii pentru a primi aprobarea executivului de la Bruxelles, însă măsurile au fost respinse de autorități, fiind considerate insuficiente.

În septembrie anul trecut, Siemens și Alstom au semnat un memorandum de înțelegere privind fuziunea diviziei feroviare a grupului german cu Alstom, operațiune care ar fi creat un gigant european în domeniu, cu vânzări de peste 15 miliarde de euro și 65.000 de angajați în mai mult de 60 de țări, inclusiv în România. Compania rezultată, Siemens Alstom, urma să rivalizeze cu giganții chinezi cu capital de stat, precum CRRC, cel mai mare producător de material rulant din lume, care s-au extins agresiv pe piețele internaționale.

În așteptarea aprobărilor finale din partea acționarilor și a autorităților de concurență competente, Siemens a decis recent să înființeze în România divizia Siemens Mobility SRL, demers care reprezinta primul pas în fuziunea operațiunilor locale cu cele ale companiei franceze Alstom.

Alstom este lider mondial în sisteme feroviare integrate. Compania dezvoltă și comercializează sisteme, echipamente și servicii pentru sectorul feroviar, de la trenuri de mare viteză până la metrouri și tramvaie.

În România, compania este furnizor de trenuri și servicii de mentenanță pentru Metrorex și este implicată, printre altele, în proiectul reabilitării tronsonului feroviar Simeria-Sighișoara, parte din Coridorul IV Pan-European, care leagă Germania de Turcia, cu trecere prin Cehia, Austria, Ungaria, România și Bulgaria, desemnat de UE drept una dintre cele mai importante rute de transport pe calea ferată.

Activă în domeniile electrificării, automatizărilor și digitalizării, Siemens România deține patru fabrici în Sibiu și Buziaș, dar și patru centre de cercetare-dezvoltare în București, Brașov și Cluj-Napoca. Compania a deschis primul birou din România în 1905, sub denumirea “Societatea Română de Electricitate - Siemens Schuckert Societate Anonimă”.

viewscnt
Afla mai multe despre
siemens
alstom
fuziune
trenuri
tranzactie
respins
blocat
semnalizare
feroviar