Ariston Thermo România, liderul pieței centralelor termice și boilerelor electrice, se așteaptă pentru 2021 la un nou record de vânzări, după ce business-ul companiei a urcat anul trecut cu 18% și a ajuns la 60 de milioane de euro. Creșterea este impulsionată de pandemia de coronavirus, care îi face pe oameni mai atenți la confortul locuinței, și de evoluția pozitivă a sectorului construcțiilor.
Anul trecut, compania a avut vânzări mai mari la toate gamele de produse din portofoliu, care includ centrale termice, boilere, pompe de căldură, termostate, sisteme solare și aparate de aer condiționat.
“Cea mai mare creștere a fost înregistrată pe segmentul comercial, unde am avut o creștere de 40% la cazanele industriale ELCO de puteri mari și pompele de căldură. Pentru 2021 estimăm în continuare creștere, chiar dacă aceasta ar putea avea un ritm mai lent”, a declarat pentru Profit.ro Cătălin Drăguleanu, CEO-ul Ariston Thermo România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Centralele termice în condensare dețin cea mai ridicată pondere în vânzările Ariston, de peste 65%, restul reprezentând vânzări de boilere electrice (aproximativ 20%), pompe de căldură sau cazane industriale ELCO.
Referitor strict la centralele termice, peste 60% din vânzări provin din înlocuiri de centrale termice instalate acum 15-20 de ani în întreaga țară. Restul vânzărilor sunt aduse de debranșările de la sistemul centralizat și de noile proiecte rezidențiale, în condițiile în care 9 din 10 locuințe finalizate în 2019 erau dotate cu centrale termice.
România este o piață importantă pentru grupul italian Ariston, fiind una dintre cele trei țări din Europa Centrală și de Est (alături de Polonia și Cehia) selectate pentru deschiderea unei reprezentanțe.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nume grele din imobiliare, energie, transport, HoReCa și piața de capital se unesc într-un fond de investiții care pregătește listarea la bursă. Au început deja investiții în apartamente, dar urmează industrialul și birourile“Brandul nostru este foarte puternic aici și dorim să îl consolidăm. (...) Ne propunem să ne menținem poziția de lider pe piața centralelor termice și a boilerelor electrice și să ne poziționăm printre principalii furnizori de pompe de căldură. Acordăm o atenție specială și brandului de cazane industriale ELCO, pe care vom continua să îl dezvoltăm prin extinderea portofoliului de proiecte în principalele orașe din țară – avem în vedere atât proiecte de construcții noi cât și de reabilitare”, spune Drăguleanu.
Tendințele pieței și schimbări aduse de COVID
CEO-ul Ariston Thermo România remarcă, printre schimbările aduse de pandemia de coronavirus pe piața de profil, o tendință mai mare a consumatorilor de a cumpăra online și totodată un interes în creștere pentru produse eficiente energetic, care înglobează soluțiile inteligente și conectivitatea.
Câștigă teren, în ultima perioadă, pompele de căldură, o tehnologie de ultimă generație prietenoasă cu mediul. De altfel, la nivel de grup Ariston și-a dublat anul trecut vânzările de pompe de căldură în mai multe țări cheie și se așteaptă ca interesul clienților pentru această categorie de produse să crească semnificativ în următorii ani, atât în România cât și la nivel global.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Niro Investment semnează cu CEC și pregătește redeschiderea Grand Hotel du Boulevard, una dintre cele mai vechi clădiri din București, cu peste 30 apartamente de lux. Hotelul va fi afiliat lanțului maltez CorinthiaAlte tendință vizibilă în ultima perioadă este că rata de înlocuire a centralelor înregistrează o ușoară scădere, crescând în schimb apetitul pentru achiziția de produse noi.
“Există explicații pentru aceste tendințe. De exemplu, creșterea numărului autorizațiilor de construcții rezidențiale și extinderea rețelelor de alimentare cu gaze, mai ales în mediul rural, sunt factori care încurajează achizițiile noi”, a afirmat Drăguleanu.
Dacă în România consumatorii schimbă centralele termice în medie la 12-14 ani și uneori chiar la 18 ani, în Europa de Vest înlocuirile se fac la un interval de 8-10 ani. Reducerea perioadei medii de utilizare este impulsionată de apetitul mai mare pentru echipamente eficiente energetic.