Piața autohtonă de biciclete a ajuns, în 2017, la o cifră de vânzări de 60 milioane de euro. În România este cheltuit, în medie, pentru o bicicletă de copii, în jur de 500 de lei, iar pentru o bicicletă pentru adulți - circa 800 de lei, arată datele unui studiu realizat de magazinul online BeKid.ro
“După ce am analizat comenzile de biciclete de copii și de adulți din ultimii ani, am observat că în România se cheltuiește în medie, pentru o bicicletă de copii, în jur de 500 de lei, iar pentru o bicicletă pentru adulți 800 de lei. Aceste valori ne poziționează pe antepenultimul loc din Europa; prin comparație, un neamț cheltuiește de 5-6 ori mai mult pentru biciclete”, a declarat Iulian Ghișoiu, general manager BeKid.ro.
Iulian Ghișoiu afirmă că în Europa sunt vândute anual 20 de milioane de biciclete, dintre care 13 milioane sunt produse în Europa. În același timp, în România sunt prouse anual 900.000 de biciclete, situând industria locală pe locul 6 pe continent la producția de biciclete, conform unui studiu realizat de Confederația Europeană a Industriei de Biciclete.
CITEȘTE ȘI Apple și Google au scăzut într-un top anual referitor la reputația brandurilor corporative Referitor la producția de accesorii pentru biciclete, România este clasată pe locul 2 în Europa, cu un country share de 17%. Dacă la capitolul producție România se află printre fruntașii Europei, în materie de vânzari anuale are de 10 ori mai puține biciclete decât în Germania, respectiv 400.000 de biciclete, cifră care reprezintă doar 2% din totalul de biciclete vândute la nivel european.
“Bicicleta este cea mai ieftină modalitate de transport, pentru care nu plătim taxe, nu există costuri de parcare, nu avem nevoie de permis pentru a o conduce, iar taxele de service sunt foarte reduse. Mersul cu bicicletă este cea mai sănătoasă, relaxantă și accesibilă metodă de deplasare. Bicicleta este foarte simplu de manevrat, este rapidă, silențioasă, economa și nu în ultimul rând, este un mijloc de transport eco. Autoritățile ar putea ajuta la creșterea gradului de sănătate în rândul populației prin investițiile în piste pentru biciclete. Vânzările de biciclete ar crește foarte mult, însă din păcate din cauza infrastructurii precare sunt descurajate persoanele care ar fi dornice să adopte acest stil de viață sănătos”, mai spune Ghișoiu.