Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor vrea să cumpere un avion destinat obținerii de date pentru supravegherea, controlul și monitorizarea pădurilor, bugetul alocat pentru această licitație fiind estimat la 72,495 milioane de lei, fără TVA. Avionul va fi livrat în termen de 15 luni de la semnarea contractului.
"Potrivit Componentei 7 – Transformare Digitală, Digitalizare în domeniul mediului - sprijin financiar nerambursabil din Planul Național de Redresare și Reziliență, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor are obligația implementării unor servicii informatice integrate de supraveghere, control, monitorizare a fondului forestier, utilizarea de soluții digitale pentru păduri și monitorizarea transportului de masă lemnoasă, proiect denumit “Capacitatea sporită de supraveghere, control și monitorizare a pădurilor prin intermediul unui sistem informatic integrat”. Toate aceste noi dezvoltări se vor integra cu sistemul informatic SUMAL 2.0 (sistemul informatic integrat de urmărire a materialelor lemnoase). În cadrul componentei de Transformare Digitală, informațiile produse folosind tehnica de scanare LiDAR/aerofotogrammetrie vor constitui referința pentru dezvoltarea unor instrumente de inventariere a fondului forestier național și de management forestier", scrie în caietul de sarcini al licitației.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ofertele vor fi deschise în a doua parte a lunii iunie.
"Achiziția avionului pentru instalarea unui sistem hibrid de scanare laser aeropurtat va permite:
- Culegerea datelor în vederea obținerii modelului digital al pădurilor;
- Culegerea datelor LiDAR va fi însoțită de obținerea fotogramelor digitale color prin aerofotografiere. Fiecare punct din norul de puncte LiDAR va fi colorat utilizând valorile RGB ale pixelilor extrași din rasterul cu aceeași locație;
- Culegerea de date în aceeași fenofază;
Întrucât suprafața care se dorește a fi parcursă în sezonul de vegetație și în afara acestuia este de aproximativ 70.000 km2, soluția optimă presupune utilizarea unui senzor aeropurtat instalat pe un avion. Datele extrase în urma procesării norului de puncte colectate cu ajutorul sistemului hibrid de scanare laser aeropurtat vor fi integrate cu seturi de date complementare, provenite din baze de date precum SUMAL 2.0 (fișe de proprietate - UP, UA, tarla, parcelă; APV-uri - localizarea spațială a arborilor de extras, platformele primare și centrul de greutate al parchetului; autorizații de exploatare), eTerra (limitele imobilelor și informații despre deținători), IFN (suprafețele de probă din cadrul sondajelor)", mai scrie în documentație.
Mai multe detalii despre procedura de atribuire AICI.