Aeroportul Henri Coandă - Otopeni negociază cu Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru obținerea unei finanțări de 150 de milioane de euro, pe o perioadă de 30 de ani.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Discutăm încă condițiile. Am început acum un due diligence financiar împreună cu cei de la BEI. Intrăm în pașii de aprobare de risc. Mă aștept ca discuțiile cu BEI să se concretizeze pe finalul anului”, a declarat George Dorobanțu, directorul general al Aeroportului Otopeni, pentru Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu finanțarea obținută de la BEI, Aeroportul Otopeni vrea să-și finanțeze proiectele plănuite pe termen scurt.
Anul trecut, Banca Europeană de Investiții, instituția financiară a UE deținută de statele membre a acordat României finanțări totale de 907 milioane euro.
Lista proiectelor care vor fi finanțate în proporție de 50% de BEI, iar restul, din fondurile aeroportului
1. Automatizare parcări și dezvoltare parcare Romaiport (+ 700 locuri de parcare)
2. Implementare sistem Document Management
3. Implementare politică flotă electrificată pentru platformă (handling & proprie) – echipamente de platformă, autobuze electrice
CITEȘTE ȘI Raportul Pareto, primul studiu dedicat celui mai important segment din populație pentru business, devine disponibil public pe www.paretoreport.ro4. Creștere capacitate parcări – parcări supraetajate Vest, P5 și P4 (+1,500 locuri parcare)
5. Implementare strategie sustenabilitate energetică:
• Stație de epurare ape reziduale
• Exploatare ape geotermale
• Parc panouri solare (20-30 MGW) (Vezi aici sistemul de panouri fotovoltaice, pe care Aeroportul vrea să îl instaleze pe o suprafață de 20 de hectare)
6. Modernizare Terminal 1:
• Modificare fluxuri pasageri
• Modernizare facilități
Pe termen lung, însă, planurile aeroportului prevăd o investiție de 800 de milioane de euro, în modernizare, dezvoltarea infrastructurii și în construcția unui nou terminal de pasageri, care trebuia să fie deja gata până acum. Termenul de finalizare a fost amânat din cauza lipsei de fonduri.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ CONFIRMARE RA-APPS anunță că Traian Băsescu și familia sa au obligația de a elibera locuința de protocol în termen de 60 de zile, după decizia definitivă a instanței prin care s-a constatat că a avut calitatea de colaborator al SecuritățiiAeroportul Otopeni are în prezent un singur terminal, format din mai multe clădiri. Noul proiect va fi, practic, cel de-al doilea terminal al aeroportului și se va afla la o distanță de câteva sute de metri de actualul terminal.
„Ne uităm la zone de infrastructură aeroportuară de pistă, ceea ce înseamnă creșterea numărului de locuri de parcare pentru avioane. Odată cu creșterea traficului avem nevoie de locuri de parcare suplimentare pentru a crea baze pentru diverse companii, care au anunțat că de anul acesta vor să aducă avioane suplimentare în România, ceea ce necesită infrastructură suplimentară”, spune directorul general al Aeroportului Otopeni.
Wizz Air plănuiește să aducă încă două avioane, compania de charter Hisky, încă unul, iar Raynair va aduce probabil încă 1-2 avioane, pentru a suplimenta zborurile.
În ceea ce privește cel de-al doilea terminal al aeroportului, George Dorobanțu arată că este etapa în care reanalizează studiul de fezabilitate.
„Trebuie readus în prezent din perspectiva traficului, date de piață, costuri pentru materiale etc., astfel încât, în 5-7 ani de acum încolo, să avem un terminal 2, complet modern, care să dubleze capacitatea pe care o avem acum. Este un must have pentru noi. Dacă nu o să putem crește capacitatea în facilitățile existente, ceea ce e aproape imposibil, este necesar să avem o facilitate nouă care să capteze traficul pe care o să îl avem în următorii ani”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI România începe să distribuie populației pastile de iodură de potasiu. Cine și cum va primi„România are capabilitățile să devină un hub atât din perspectivă logistică, cargo, cât și pasageri. Operăm peste 150 de destinații, dintre care peste 90 sunt în UE, restul în afară. Avem potențial să mai creștem și numărul de frecvențe și destinații pe care le avem. Pe logistic, noi operăm acum cam 55.000 de tone pe an. Planul nostru este să dublăm această capacitate în următorii 2-3 ani”, adaugă acesta.
Pentru Aeroportul Băneasa, George Dorobanțu estimează circa 100.000 de pasageri în 2022, în funcție însă de cum va evolua conflictul din Ucraina.
„Strategia noastră este să-l ținem ca un city airport, destinat pasagerilor de business, celor care pleacă pentru o perioadă foarte scurtă de timp. Ne dorim să mutăm o parte din zborurile charter pe parcursul verii de pe Aeroportul Otopeni pe Aeroportul Băneasa. Avem o serie de discuții cu operatori mai mici care se uită la interconectare între București și orașe locale și regionale. Ne așteptăm ca din aprilie să operăm și primele curse comerciale din Băneasa”, precizează Dorobanțu.