CNADNR a lansat licitații pentru deszăpezirea pe 4 ani a tuturor drumurilor naționale și autostrăzilor din țară

CNADNR a lansat licitații pentru deszăpezirea pe 4 ani a tuturor drumurilor naționale și autostrăzilor din țară
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 mai 2016

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a lansat licitații pentru lucrările de deszăpezire din perioada 2016-2020 pentru toate drumurile naționale și autostrăzile din România, valoarea maximă estimată la nivel național fiind de 1,65 miliarde de lei (366 de milioane de euro) fără TVA.

Astfel, pentru întreținerea pe timp de iarnă a drumurilor naționale și a autostrăzilor din zona de activitate a Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj, CNADNR a lansat licitația pentru 11 loturi, din care șapte la nivelul secțiilor județene (Alba, Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj) și patru pentru autostrăzile actuale sau care vor fi finalizate până în 2020 în nord-vestul țării (Turda - Gilău, Gilău - Nădășel, Suplacu de Barcău - Borș, Sebeș - Turda).

Urmărește-ne și pe Google News

Valoarea totală maximă a lucrărilor de deszăpezire pentru nord-vestul țării, pentru toate cele 11 loturi în următoarele patru ierni, este estimată la 282,6 milioane lei (63 milioane euro) fără TVA, notează news.ro.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 7 iulie 2016, ora 12.

Pentru drumurile naționale din Oltenia, gestionate de DRDP Craiova, valoarea lucrărilor este estimată la cel mult 164,3 milioane lei (36,5 milioane euro) fără TVA în următoarele patru ierni.

CITEȘTE ȘI Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA organizează licitație pentru furnizarea de produse ecologice pentru deszăpezire

Lucrările sunt împărțite în cinci loturi, aferente secțiilor județene din regiune - Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea -, în condițiile în care, până în 2020, nicio autostradă nu va fi construită în Oltenia.

Termenul limită de depunere a ofertelor pentru deszăpezirea drumurilor naționale din Oltenia este 7 iulie 2016, ora 12.

În cazul drumurilor naționale și autostrăzilor din sud-estul țării, gestionate de DRDP Constanța, valoarea lucrărilor de deszăpezire din următorii patru ani este estimată la cel mult 176,9 milioane lei (39,3 milioane euro) fără TVA.

Lucrările sunt împărțite în șapte loturi, din care cinci corespunzătoare secțiilor județene de drumuri naționale (Brăila, Constanța, Călărași, Ialomița și Tulcea) și două de autostrăzi (A2 Lehliu - Cernavodă și A2 Cernavodă - Constanța, plus A4).

Termenul limită de depunere a ofertelor pentru deszăpezirea drumurilor naționale și a autostrăzilor din zona DRDP Constanța este 4 iulie 2016, ora 12.

Pentru drumurile naționale și autostrăzile din zona de activitate a DRDP Brașov, lucrările de deszăpezire din următarele patru ierni sunt estimate la o valoare maximă de 186,8 milioane lei (41,5 milioane euro) fără TVA.

CITEȘTE ȘI Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA organizează licitație pentru întreținerea curentă pe timp de iarnă 2016-2020 D.R.D.P. Brașov

În această zonă intră șapte loturi - secțiile județene de drumuri naționale din Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu și autostrăzile A1 Sibiu - Orăștie și A3 Târgu Mureș - Iernut.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 4 iulie 2016, ora 12.

Pentru întreținerea pe timp de iarnă a drumurilor naționale și a autostrăzilor din zona de activitate a DRDP București, lucrările sunt estimate la cel mult 319,7 milioane lei (71 milioane euro) fără TVA.

Lucrările de deszăpezire sunt împărțite în zece loturi, din care șapte de drumuri naționale (Argeș, Buzău, Dâmbovița, Prahova, Teleorman, București Nord și București Sud) și trei pentru porțiuni de autostradă (A1 București - Pitești, A2 București - Lehliu, A3 București - Ploiești).

Termenul limită de depunere a ofertelor pentru zona DRDP București este 4 iulie 2016, ora 12.

Pentru vestul țării, CNADNR estimează că deszăpezirea din următorii patru ani va costa cel mult 258 milioane lei (57,3 milioane euro) fără TVA.

În zona administrată de DRDP Timișoara intră opt loturi, din care cinci de drumuri naționale din județele din vestul țării și trei tronsoane de autostradă (A1 Cunța - Ilia, A1 Ilia - Remetea Mare + A6, A1 Remetea Mare - Nădlac + A11).

Guvernul a adoptat ordonanța care taie din birocrația în construcția de autostrăzi și estimează termene mai mici cu 6 luni-2 ani CITEȘTE ȘI Guvernul a adoptat ordonanța care taie din birocrația în construcția de autostrăzi și estimează termene mai mici cu 6 luni-2 ani

Termenul limită de depunere a ofertelor pentru zona DRDP Timișoara este 4 iulie 2016, ora 12.

În cazul drumurilor naționale din estul țării, gestionate de DRDP Iași, valoarea lucrărilor de deszăpezire din perioada 2016 - 2020 este estimată la maximum 258,5 milioane lei (57,4 milioane euro) fără TVA.

Lucrările sunt împărțite în nouă loturi, aferente secțiilor de drumuri naționale existente în cele opt județe din Moldova (câte una în fiecare județ, cu excepția județului Suceava, unde există două secții).

Pentru zona DRDP Iași, termenul limită de depunere a ofertelor este tot 4 iulie, ora 12.

Valoarea cumulată a lucrărilor pentru cele șapte direcții regionale este de 1,65 miliarde lei (366 milioane euro) fără TVA.

Anterior, CNADNR a lansat și licitațiile pentru cumpărarea de sare, clorură de calciu și produs ecologic cu efect degivrant, materiale necesare pentru lucrările de deszăpezire, pentru următoarele patru ierni în toate direcțiile regionale din țară. Pentru acestea, valoarea estimată a achizițiilor este de 379,7 milioane lei (circa 85 milioane euro) fără TVA.

Decizia de a lansa licitațiile în luna mai a fost motivată de șeful companiei de drumuri prin necesitatea de a pregăti din timp activitățile și de a evita acordarea directă a contractelor, în pragul iernii.

România are 747 kilometri de autostradă și peste 10.500 kilometri de drumuri de pământ CITEȘTE ȘI România are 747 kilometri de autostradă și peste 10.500 kilometri de drumuri de pământ

"Am demarat aceste proceduri pentru deszăpezire încă din luna mai, astfel încât, atunci când va veni sezonul rece să fim pregătiți realmente pentru activitatea de întreținere curentă pe timp de iarnă”, a afirmat directorul general al CNADNR, Cătălin Homor.

În ultimii ani, licitațiile pentru contractele de deszăpezire erau lansate la finalul toamnei, iar pentru unele zone nu existau ofertanți, astfel că se ajungea la încredințarea directă a contractelor, la prețuri mai mari.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnadnr
deszapezire
drumuri