În contextul în care anumite segmente ale opiniei publice vorbesc de ”vânzarea” țării către companii străine, o astfel de dezbatere ar trebui să țină cont că nu contează cine aduce capital în România, iar companiile străine transferă competențe și noi standarde de calitate, a declarat, marți, în deschiderea Profit Growth Forum, organizat cu sprijinul BNR, ambasadorul Austriei la București, Gerhard Reiweger.
Forumul are ca parteneri ExxonMobile, OMV Petrom, Mastercard, Visa, Raiffeisen Bank, Orange, Eximbank, UP Romania, Fondul Proprietatea, Idea Bank, cărora le mulțumim pentru participare
În opinia sa, faptul că Austria este al doilea investitor în România reprezintă un beneficiu pentru ambele state și pentru Uniunea Europeană în ansamblu.
”Anumite părți ale opiniei publice au o atitudine critică față de investițiile străine, există discuții cu privire la țările mari care «au cumpărat părți ale țării». De ce spun aceasta? Pentru că eu cred că trebuie să discutăm despre ceea ce înseamnă piața internă comună. Într-o piață comună funcțională, nu are importanță dacă banii vin din Germania, Suedia, Austria sau România (...) Implicarea companiilor din alte țări nu înseamnă doar doar bani, ele nu aduc doar capital, ci este vorba de tranfer de competențe, de standare și de creativitate”, a declarat ambasadorul Reiweger.
El a atras atenția că, de fapt, în astfel de cazuri este vorba despre dezvoltarea pieței interne a UE, iar acest lucru este în beneficiul tuturor, inclusiv al românilor care sunt liberi să muncească în orice stat comunitar.
Ambasadorul Austriei a subliniat, totodată, că România are toate opțiunile unui stat membru și nu este o țară lăsată în urmă, cum cred unii români.
”Chiar și conceptul Uniunii cu viteze diferite înseamnă că țările care vor să o ia înainte, au dreptul să o ia înainte. De ce nu este Româia lider într-un domeniu, de ce nu ia inițaitiva, de ce nu găsește aliați în UE pentru proiectele sale? Astfel trebuie pusă problema”, a mai spus Reiweger.
Ambasadorul a recomandat ca autoritățile să aibă în vedere strategii regionale de dezvoltare, atât din punct de vedere turistic, cât și, mai larg, economic.
”O regiune turistică și de dezvoltare ar trebui să fie București-Brașov, poate. Bucureștiul, cu weekend în Brașov, ar putea fi o idee. Imanginați-vă că ar fi o autostradă pe care ai face o oră până la Brașov. Aeroportul din Otopeni ar fi practic și al Brașovului, deși multor brașoveni nu le place să audă acest lucru”, a mai spus ambasadorul Austriei.
Acesta a vorbit, de asemenea, de importanța formării unei administrații publice eficiente, pe care întreprinzătorii să se poată baza, indiferent de deciziile la nivel central sau politic.