Profit News TV va organiza, pe 7 decembrie, Maratonul de Retail - Tendințe și sustenabilitate, cu jucători relevanți din domeniu.
Urmărește-ne și pe Google News
Dezbaterea va fi transmisă și la Prima News
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Context
Evoluția de ansamblu a economiei mondiale scoate în evidență că, peste tot în lume, retailul a devenit, în mod progresiv, un sector economic foarte dinamic, aparatul comercial cunoscând profunde transformări pe toate planurile: metode de vânzare, forme de distribuție, repartiția geografică a managementului întreprinderilor.
• Rolul activității de retail pentru economia unei țări constă în contribuția acestuia la realizarea produsului intern brut și a veniturilor la bugetul de stat, la echilibrarea pieței muncii, precum și la creșterea bunăstării generale a populației, care are, astfel, acces la o gamă variată de produse.
• Dezbaterea realizează o incursiune în domeniul vast al retailului din țara noastră, sub aspectul direcțiilor strategice urmate de companiile care își desfășoară activitatea în acest sector al economiei naționale.
• Cei mai mari 10 retaileri alimentari de pe piața locală au obținut în 2022 o cifră de afaceri cumulată de 98,9 miliarde de lei, de la 83,4 miliarde de lei în 2021
• Retailul românesc se caracterizează în prezent printr-o dezvoltare accelerată, fapt ce determină creșterea nivelului competivității, cristalizarea formelor moderne de comerț, consolidarea rețelelor moderne de retail și, nu în ultimul rând, obținerea unor rate ale profitului atractive
• Pentru 2023 se așteaptă cea mai mare livrare de spații din ultimii zece ani. Sectorul de retail a atras 21% din volumul total de investiții înregistrat în primul semestru din 2023, în creștere cu 7% față de aceeași perioadă a anului trecut, menținându-se în jurul valorii de 39 milioane de euro.
• Astfel, retailul urcă în top trei din punct de vedere al interesului investitorilor, alături de sectorul industrial (33%) și birouri (29%). În același timp, hotelurile rămân pe locul patru, cu o cotă de investiții de 17%, potrivit datelor CBRE , lider global pe piața de servicii comerciale și investiții în real estate.
• Stocul total de spații moderne de retail în România a ajuns la 4,15 milioane de mp. Din acest volum, cota parcurilor de retail este în creștere constantă, atingând un procent de 39% din stocul total la finalul primului semestru din 2023.
• În prima jumătate a anului curent, au fost livrate opt proiecte comerciale de dimensiuni mici și mijloci, cu o suprafață cumulată de 69.300 de mp, dintre acestea doar unul aflându-se în București. Alți 235.000 mp se regăseau în fază de construcție în primul semestru și, potrivit estimărilor, urmează a fi livrați în a doua parte a anului
• Parcurile de retail anunțate rămân în mare parte concentrate în orașele medii și mici, chiar orașe cu o populație mai mică de 50.000 de locuitori, dar cu o economie activă și fără proiecte moderne de retail.
• Perspectivele pe termen scurt pentru piața de retail depind de gradul în care creșterea vânzărilor estimată pentru 2023 va compensa creșterea inflației și a costurilor mai mari cu serviciile de administrare a proprietăților.
Teme de dezbatere
• Investițiile în sustenabilitate sunt tot mai mari. Cum evaluăm profitabilitatea acestor investiții?
• Furnizorii români sunt foarte preocupați de sustenabilitate. Cât de mult se pot îndrepta retailerii către furnizorii români?
• Vânzarea omnichannel a devenit o realitate pentru majoritatea lanțurilor de magazine și supermarketuri. Cât de mult a fost îmbrățișat modelul omnichannel (hibrid = online + offline) și cum a evoluat după pandemie?
• Forța de muncă se schimbă și în industria de retail. Care sunt provocările aduse de angajații străini?
• Care sunt tendințele industriei de retail? Retailerii au trebuit să-și îmbunătățească în mod semnificativ strategiile digitale și magazinele online.
• Activitatea de retail în contextul dezvoltării economico-sociale din România. Cheia succesului. Evaluarea strategică a mediului
concurențial. Dinamică pieței.
• Segmentele pieței de retail: Hipermarket, Supermarket, Cash&Carry, magazine de discount, magazine de proximitate. Comerț online.
• Ce urmează? Coordonate ale pieței de retail din România, Comerțul autohton în România a înregistrat creșteri de peste 100% în ultimii 10 ani, contribuind intens la dezvoltarea economiei țării, prin scăderea ratei șomajului și prin contribuția la formarea PIB. De asemenea, comerțul este unul dintre sectoarele de activitate în cadrul cărora s-au realizat cele mai mari investiții pe plan intern, dar și cele mai mari investiții străine directe prin pătrunderea marilor lanțuri de magazine.
• Dezvoltarea și extinderea marilor lanțuri de magazine au avut atât efecte pozitive, cât și negative asupra celorlalți participanți la activitățile comerciale din România. Au fost astfel dezavantajați micii producători, care nu reușesc să facă față cererilor mari ale marilor retaileri sau se lovesc de condițiile impuse de aceștia (taxe de intrare la raft, prețuri foarte mici, avize și certificări suplimentare), dar și magazinele mici, care desfășoară forme de comerț tradițional și nu au putut ține pasul cu sortimentul variat de produse și prețurile mici practicate de retailerii mari.
• Furnizorii români sunt foarte preocupați de sustenabilitate. Cât de mult se pot îndrepta retailerii către furnizorii români?
• Vânzarea omnichannel a devenit o realitate pentru majoritatea lanțurilor de magazine și supermarketuri. Cât de mult a fost îmbrățișat modelul omnichannel (hibrid = online + offline) și cum a evoluat după pandemie?
• Forța de muncă se schimbă și în industria de retail. Care sunt provocările aduse de angajații străini?
• Care sunt tendințele industriei de retail? Retailerii au trebuit să-și îmbunătățească în mod semnificativ strategiile digitale și magazinele online.
• Activitatea de retail în contextul dezvoltării economico-sociale din România. Cheia succesului. Evaluarea strategică a mediului
concurențial. Dinamică pieței.
• Segmentele pieței de retail: Hipermarket, Supermarket, Cash&Carry, magazine de discount, magazine de proximitate. Comerț online.
• Ce urmează? Coordonate ale pieței de retail din România, Comerțul autohton în România a înregistrat creșteri de peste 100% în ultimii 10 ani, contribuind intens la dezvoltarea economiei țării, prin scăderea ratei șomajului și prin contribuția la formarea PIB. De asemenea, comerțul este unul dintre sectoarele de activitate în cadrul cărora s-au realizat cele mai mari investiții pe plan intern, dar și cele mai mari investiții străine directe prin pătrunderea marilor lanțuri de magazine.
• Dezvoltarea și extinderea marilor lanțuri de magazine au avut atât efecte pozitive, cât și negative asupra celorlalți participanți la activitățile comerciale din România. Au fost astfel dezavantajați micii producători, care nu reușesc să facă față cererilor mari ale marilor retaileri sau se lovesc de condițiile impuse de aceștia (taxe de intrare la raft, prețuri foarte mici, avize și certificări suplimentare), dar și magazinele mici, care desfășoară forme de comerț tradițional și nu au putut ține pasul cu sortimentul variat de produse și prețurile mici practicate de retailerii mari.