Utilizarea inteligenței artificiale în activitatea statului, dar și furnizarea către populație de soluții de încredere pentru autentificare electronică pot ajuta la dezvoltarea sectorului digital în economia României de la circa 7% din PIB în prezent către obiectivul de 15%, a transmis Dragoș Cristian Vlad, președinte Autoritatea pentru Digitalizarea României, la Maratonul Inteligența Artificială în Economie, organizat de Profit News TV.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul CEC, Garanti BBVA și GoMag, fiind transmis în direct pe platformele Profit.ro
Un element important în atingerea acestui obiectiv este și sprijinirea persoanelor în vârstă pentru a dobândi competențe digitale, mai ales în ce privește intereacțiunea cu instituții ale statului.
"Autoritatea pentru Digitalizarea României, de doi ani, s-a implicat și a avut un dialog cu toți stakeholderii din domeniu, mediu academic, organizații profesionale, ONG-uri, mediu privat, pe care îl vedem extrem de activ și dornic de a adopta, și, nu în ultimul rând, administrația publică centrală și locală în a stabili un prim pas, o primă treaptă, o strategie de inteligență artificială. Strategia de inteligență artificială trebuie, în primul rând, să creeze niște ținte, niște plafoane sau niște limite foarte clare în ce scop este folosită. Instrumentele de inteligență artificială pot deveni un instrument pentru fiecare dintre noi în a avea performanță, în a avea productivitate în cazul IMM-urilor, respectiv în a ne feri de acele tipuri de mesaje, de informații, care se dovedesc a fi nu întotdeauna adevărate", a spus șeful ADR.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe lângă eliminarea unor procese birocratice prin automatizare în administrația publică, mutarea în mediul digital a tot mai multe dintre interacțiunile dintre stat și cetățean crește nevoia pentru elemente de autentificare sigură.
"Pentru un cetățean pot fi aduse elemente de securitate cibernetică, la nivel de aplicații, de tool-uri, de conturi ale cetățeanului, iar aici ADR are deja un produs informatic digital, numit Identitatea Electronică RO eID. Este gratuit și invităm toate autoritățile publice locale și centrale care au servicii publice, să folosească ca un prim modul în aplicațiile lor această aplicație de autentificare care confirmă și conferă, pe lângă siguranța că acel cetățean e chiar el, elemente de siguranță și de securitate", afirmă președintele ADR.
Până în 2030, asigurarea competențelor digitale ale populației și modernizarea activităților statului ar putea duce lșa o creștere de peste două ori a ponderii sectorului digital în economie.
"Acesta va fi viitorul care să poată face acest salt, de a dubla în domeniul digital cifra de la 7 la 15. O spun ca pe o țintă până în 2030, dacă întrunim unele condiții - competențe digitale pentru toată lumea, indiferent de vârstă, am punctat sectorul educațional, 8-20 de ani, pentru că aici este dorința de cunoaștere intensă, dar trebuie să ne îndreptăm și către cetățenii activi și către persoanele de vârsta a treia, care, surprinzător, adoptă și ei foarte ușor dacă sunt sprijiniți și li se transmite încrederea în astfel de sisteme. Îi avem în vedere, pentru că în proiectele noastre de administrație publică ne îndreptăm în mod special către acele persoane care au o vârstă și încearcă să intre în contact cu instituții", a declarat Vlad.
Pentru un cetățean pot fi aduse elemente de securitate cibernetică, la nivel de aplicații, de tool-uri, de conturi ale cetățeanului, iar aici ADR are deja un produs informatic digital, numit Identitatea Electronică RO eID. Este gratuit și invităm toate autoritățile publice locale și centrale care au servicii publice, să folosească ca un prim modul în aplicațiile lor această aplicație de autentificare care confirmă și conferă, pe lângă siguranța că acel cetățean e chiar el, elemente de siguranță și de securitate.
După care putem aduce și alte elemente benefice fiecăruia dintre noi și m-aș uita către domeniul educațional. Vedem cu toții rezultatele învățământului, respectiv constatăm o nemulțumire a elevilor, a studenților, față de o curiculă ușor învechită. Elementele de inteligență artificială sau machine learning pe care le întâlnim în viața curentă, în aplicațiile pe care le utilizăm și în timpul liber, pot fi folosite și în domeniul educațional pentru a aduce mai aproape de elev informația pe care o caută.