Prețul uleiul a crescut cu circa 30% în ultimele luni și va continua să crească, însă nu neapărat din cauza lipsei de materie primă, ci a scumpirilor de pe burse, a spus, la Dezbaterile Profit News TV - Maratonul Agriculturii, Felicia Tulai, fondatoarea brandului de ulei ecologic Luna Solai. Ea estimează că nu vor exista probleme în ceea ce privește culturile în următoarea perioadă, însă se așteaptă la o ușoară scădere a puterii de cumpărare a consumatorilor, pe fondul inflației.
Maratonul Agriculturii la PROFIT NEWS TV a fost organizat cu sprijinul Roca Agri RDF
„Scumpirile la produse nu sunt neapărat din cauză lipsei de materie primă, ci din cauza prețului care se formează la burse. Este evident că prețurile formându-se acolo și fermierul român vrea să-și optimizeze profitul. Și, evident, încearcă să-și alinieze prețul la ceea ce se întâmplă pe piața internațională. Am fost și noi nevoiți să facem achiziții la începutul acestui an la prețuri foarte majorate și, implicit, lucrul ăsta a dus și la o creștere a prețului la raft a uleiului, în special de floarea soarelui. În perspectivă, se vor resimți creșteri de preț și la uleiul de rapiță. Să speram că la celelalte nu foarte mult”, precizează aceasta.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește culturile bio, ea afirmă că „acestea stau destul de bine”, și nu consideră că vor fi afectați în perioada următoare. Însă, va înregistra o ușoară scădere puterea de cumpărare a consumatorilor.
„S-ar putea să ne așteptăm și la o ușoară scădere a volumelor, dar nu semnificativ”, adaugă Felicia Tulai.
Despre produsele ecologice, antreprenoarea spune că există încă în rândul consumatorilor percepția că produsele obținute prin presare la rece sunt ecologice, „ceea ce nu este adevărat”.
„Este foarte important să mergem pe lanțul de producție și să fim foarte atenți la ceea ce înseamnă materie primă. Dacă materia prima nu este certificată ecologic, automat produsul nu e unul certificat ecologic. Cred că, în momentul de față, consumatorul este pregătit să facă achiziții de produse ecologice. Rolul nostru, al producătorilor și procesatorilor, este de a educa consumatorul în sensul acesta. Acum 10 ani, când am început activitatea, nișa aceasta era extrem de restrânsă. Acum, s-a dezvoltat considerabil”, afirmă aceasta.
CITEȘTE ȘI Dezbaterile Profit News TV - Maratonul Agriculturii: Președintele Sindalimenta: Foarte multe magazine din România sunt pline cu ulei comestibil din Ucraina. Păi noi nu mai producem ulei?Ea adaugă că, în momentul de față, consumatorii sunt mult mai preocupați de sănătatea lor și sunt mai deschiși către achiziția de produse certificate ecologic, în special familiile tinere, care au și copii.
„Acea categorie de consumatori care aleg produsele certificate ecologic este deja o categorie care alege conștient. Cred că provocarea noastră este cea a risipei alimentare. Și cred că, la nivel individual, suntem conștienți de faptul că până acum am făcut destul de multă risipă alimentară. Dacă reușim să fim mai atenți la cumpărăturile pe care le facem în sensul acesta sa-r putea să nu simțim atât de tare aceste creșteri de prețuri”, mai spune fondatoarea brandului de ulei Luna Solai.