Creațiile vestimentare reușite se datorează în primul rând relației stabilite cu clientele de-a lungul procesului de comandă, iar pentru acest tip de business recomandările rămân cea mai sigură și sănătoasă metodă de formare a bazei de clienți, spune designerul Iulia Sasu.
Ea a început să lucreze în domeniu, pe cont propriu, în 2014, iar în prezent creează la Cluj-Napoca, doar la comandă, rochii de mireasă sau de ocazie.
“Povestea a început de când mă știu, deoarece am crescut într-o casă cu material, ațe, tipare și tot ce ține de croitorie. După facultate am hotărât să mă înscriu la un master în design vestimentar, mi-am făcut ordine în idei și am pus bazele unui atelier care îmi poartă numele și o bucată din suflet de aproape 9 ani. Afacerea a început după ce prietenele prietenelor prietenelor mele voiau să le fac rochii și așa mi-am format clienții”, afirmă Iulia.
Într-o primă fază a beneficiat de ajutorul mamei sale, dar ulterior a început să lucreze singură de la schiță la predarea produsului și, înainte de pandemie, și-a mărit echipa, pentru a putea onora toate comenzile.
În pandemie însă evenimentele și furnizorii de produse și servicii pentru acestea au fost puternic afectate, astfel că și Iulia a fost nevoită să se reorganizeze și să înceapă un nou drum, de una singură.
Creațiile actuale sunt destinate clientelor care își doresc să își pună starea interioară și aspectul corpului în evidență: “Este mai mult decât o bucată de material, tot procesul de comandă ne ajută să ne cunoaștem, să ne câștigăm încrederea, să formăm o echipă. O creație reușită se datorează în primul rând relației frumoase stabilite între noi”.
Cu o finanțare de la BT Mic, Iulia a cumpărat o mașină de brodat. A fost prima opțiune pentru ea și pentru că îi finanțase anterior un alt business, și acum “pe picioare”.
Anii de antreprenoriat au învățat-o să se adapteze ușor la nevoile și dorințelor clientelor, dar și ale colegelor, deși fiecare zi aduce noi provocări și multă, multă muncă pentru un produs final care să răspundă așteptărilor.
Ca planuri de viitor, Iulia își dorește să lanseze o linie dedicată copiilor, tot pe zona de haine de ocazie, și una de home, unde a început deja o colaborare.
Acest articol este parte din proiectul de susținere a afacerilor mici, powered by BT Mic. Pe lângă partea de finanțare, BT Mic este alături de antreprenorii săi prin programe de educație antreprenorială și de accelerare, precum și prin campanii de promovare a acestora.