Un tânăr antreprenor din Iași a lansat producția de sucuri și siropuri naturale, destinate în principal sectorului HoReCa, și vrea acum să creeze un brand cunoscut la nivel național, nu doar local. Business-ul a pornit de la o cultură de lavandă pe un mic teren primit moștenire de la bunici, iar ulterior, după două eșecuri în atragerea de finanțare, Cristian Ioniță și-a vândut apartamentul pentru a construi o hală de producție și, cu fonduri de la BT Mic, a cumpărat și utilajele.
Primul sirop produs a fost de lavandă, al doilea de lămâie, pentru ca în prezent afacerea de familie să pună pe piață o gamă variată de arome, sub brandurile Thego (sucuri) și Gustos (siropuri).
CITEȘTE ȘI Business lansat în pandemie: VerziBox va deschide două noi magazine în Ploiești: Clienții încă sunt obișnuiți să cumpere mai întâi cu ochiiDupă respingerea primului proiect de finanțare start up, Cristian a participat la diverse târguri organizate de Primăria Iași pentru producătorii locali, la festivaluri și concerte, unde a avut primele vânzări și a testat reacția cumpărătorilor.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Am înțeles că avem un produs care are potențial și cere de la sine crescut. În 2020 am mers la una dintre băncile cu capital străin unde rulasem sume cu peste 5 zerouri, solicitând o finanțare pentru achiziția de utilaje de producție și construcția unui depozit. Răspunsul a fost negativ. Nu m-am oprit. Cunoșteam potențialul produsului, societatea cerea să crească, dar nu aveam finanțare”, spune Cristian.
Așa încât în 2021 și-a vândut apartamentul și a investit acești bani, alături de veniturile firmei, în construcția unei hale de producție cu o suprafață de 180 mp, în localitatea Lețcani din județul Iași.
Ulterior, BT Mic a finanțat achiziția de utilaje, materii prime și ambalaje.
“Finanțarea ne-a oferit o mai mare încredere în dezvoltare, o dezvoltare mai rapidă, mai ușoară și mai sigură. (…) Afacerea a crescut văzând cu ochii în momentul finanțării, dintr-o afacere locală se îndreaptă către o afacere națională”, spune Cristian.
Firma are acum trei culturi de plante (mentă, busuioc și lavandă), iar producția este tradițională: macerarea și infuzia plantelor pentru producția de concentrate.
Potrivit antreprenorului, diferențierea față de alte companii vine din conservarea tradițională și folosirea unor metode de macerare și infuzie la o temperatură adecvată, care permite păstrarea proprietăților plantelor, fructelor și condimentelor folosite.
Pentru vânzarea produselor, Essențial Romproduct a încheiat 22 de contracte, dintre care unul cu un distribuitor pe segmentul HoReCa.
Printre planurile de viitor ale antreprenorului se numără crearea a două unități de producție în România, alături de o rețea națională de distribuție, dar și extinderea pe alte piețe europene.
Cristian spune că pentru el antreprenoriatul înseamnă evoluție, autodepășire și conexiune interumană, iar printre lecțiile învățate în anii de business se numără răbdarea, încrederea, respectul și comunicarea.
Acest articol este parte din proiectul de susținere a afacerilor mici, powered by BT Mic. Pe lângă partea de finanțare, BT Mic este alături de antreprenorii săi prin programe de educație antreprenorială și de accelerare, precum și prin campanii de promovare a acestora.