Bălan, rEVOLUTION Media: Vom deveni cea mai mare companie de marketing din Europa, este doar o chestiune de timp; pentru visul nostru, la începutul business-ului mergeam cu iubita mea însărcinată la clienți

Bălan, rEVOLUTION Media: Vom deveni cea mai mare companie de marketing din Europa, este doar o chestiune de timp; pentru visul nostru, la începutul business-ului mergeam cu iubita mea însărcinată la clienți
scris 25 mai 2022

Trei tineri antreprenori români, co-fondatori rEVOLUTION Media, vor să transforme compania, până în 2025, în leaderul pieței de marketing la nivel european. Gabriel Bălan, co-fondator și CEO, descrie într-un interviu acordat Profit.ro planurile de dezvoltare, lecțiile antreprenoriatului și cum trebuie să arate colaborarea cu banca pentru un adevărat parteneriat pe termen lung.

"rEVOLUTION Media a luat naștere în Germania, în 2012, dintr-o pasiune! Acum un deceniu, mai multe persoane implicate într-un sistem de intrapreneurship au dus această pasiune la nivel de performanță, combinând nevoile pe care le aveau la momentul respectiv – de promovare – cu ceea ce le plăcea să facă. Astfel, deși am studiat și am participat la cursuri, tot ceea ce știm astăzi este dobândit prin practică", spune Bălan despre începuturile business-ului axat, încă din faza de proiect, pe social media, unde utilizatorii nu intră cu o intenție definită, astfel că este nevoie ca specialiștii din domeniu să creeze acea intenție.

În 2018, Bălan s-a mutat în România, alături de Florentina Dinică, partenera sa și co-fondator rEVOLUTION Media, pentru a vedea dacă piața din România este pregătită pentru noua abordare propusă de companie, iar acum asigură servicii complete, atât online, cât și offline, de marketing, branding și PR, pentru firme mici, mijlocii și mari, de la branduri la început de drum la nume consacrate din topul celor mai mari 500 de companii.

Urmărește-ne și pe Google News

"Nu punem niciodată accent pe cantitate, ci pe calitate, pentru că aceasta face diferența. Iar ca să ai rezultate, există un minim necesar în ceea ce privește reprezentarea online. Deosebirea între un business mic și unul mare, să zicem, o face complexitatea canalelor pe care se adresează", afirmă Bălan.

În Germania, debutul a fost pe Youtube și a fost urmat chiar de ban din partea platformei. Bălan și echipa sa au încercat apoi să caute alte metode, de fapt soluții rapide, scurtături, ceea ce s-a dovedit a fi o greșeală.

"În realitate, ca să ai rezultate, îți trebuie un sistem foarte bine pus la punct. Trebuie să creezi continuu conținut, să îți respecți audiența și clienții și, foarte important, să nu cauți scurtături. Și, deși am decis să ne separăm de partea companiei care a rămas în Germania după o perioadă petrecută aici, activitatea s-a extins exponențial. Astfel, ni s-a alăturat și Alex, fratele meu, unul dintre co-fondatori, și am dus mai departe această pasiune", continuă Bălan.

În urmă cu câteva luni, rEVOLUTION Media a primit o finanțare din partea BT Mic, cu ajutorul căreia și-a extins rețeaua de colaboratori de la 17 la 25 (copywriteri, videografi și designeri grafici) și a amenajat totodată o cameră de podcast.

Cea mai mare sală de badminton din București, deschisă pe platforma Antilopa: Telefonul potrivit la momentul potrivit CITEȘTE ȘI Cea mai mare sală de badminton din București, deschisă pe platforma Antilopa: Telefonul potrivit la momentul potrivit

Bălan se declară surprins de modul în care BT Mic interacționează cu potențialii clienți, alocând pentru fiecare un reprezentant care vine la sediu și încearcă să cunoască și să înțeleagă atât antreprenorii respectivi cât și business-ul lor.

"A fost primul astfel de dialog avut cu o instituție financiară, a fost alături de noi și a crezut în visul nostru poate la fel de tare cum credem noi. Astfel, ne-am dublat practic cifra de afaceri într-o perioadă foarte scurtă de timp. (...) Ce face BT Mic ar trebui considerat normal un exemplu de urmat, pentru că dacă ție (și aici mă refer la instituțiile bancare) îți pasă, și compania va reuși să prospere. Asta creează un raport pe termen lung care este benefic atât pentru dezvoltarea companiei, la nivel micro și macro, cât și pentru dezvoltarea raportului dintre instituții financiare și companii", susține Bălan.

Resursele băncilor nu trebuie folosite - crede antreprenorul - doar ca ultima resursă de supraviețuire, așa cum a făcut IMM Invest, ci în primul rând cu scopul dezvoltării business-ului.

În ceea ce privește portofoliul de clienți și serviciile, planurile companiei includ dezvoltarea activităților actuale, inclusiv în sfera tehnologiei blockchain, și extinderea geografică, în baza cererilor de dezvoltare venite spre exemplu din Dubai sau Rotterdam.

Echipa ar urma să crească la 100 de colaboratori în România și 400 de nivel internațional, cu obiectivul de a deveni până în 2025 cea mai mare companie de marketing din Europa.

Bălan este convins că va fi doar o chestiune de timp până când visul va deveni realitate, bazându-se în primul rând pe oamenii de lângă el, pe care îi descrie ca fiind cu adevărat motivați, loiali și de-a dreptul îndrăgostiți de ceea ce fac.

Vorbind despre ceea ce a învățat din antreprenoriat, CEO-ul companiei de marketing spune că în primul rând este nevoie de foarte mult curaj ca să înțelegi că, de fapt, nu știi nimic.

În același timp, antreprenoriatul presupune o elasticitate ieșită din comun: să te uiți la lucrurile pe care le stăpânești și în care crezi și în aceeași măsură să te uiți și la lucrurile pe care ar trebui să le dobândești, însă să nu rămâi blocat în această perspectivă negativă, ci să reușești să le îmbunătățești tot timpul, având mereu în minte mereu scopul final.

Însă, deși antreprenoriatul este foarte frumos și îți oferă libertate în ceea ce privește viziunea ta asupra vieții, România este una dintre primele țări din Europa la numărul de antreprenori per capita și în același timp lider la numărul de falimente ale companiilor. Asta se întâmplă din cauza lipsei educației financiare și antreprenoriale, apreciază Bălan.

Antreprenoriatul înseamnă și eșecuri, desigur, capitol la care Bălan a bifat, înainte de rEVOLUTION Media, două experiențe - prima în Germania, care s-a încheiat în momentul în care a văzut că cei cu care construise intrapreneurship-ul aveau scopuri diferite, iar a doua la întoarcerea în România, unde oameni apropiați încercau să îi fure clienții.

Stancu, UTEC Hidraulice, despre finanțare: Când nu ai grija cash-ului, dormi liniștit, vii cu mintea limpede la muncă, poți fi eficient, poți fi tu, în business-ul tău; firma se extinde în regiune CITEȘTE ȘI Stancu, UTEC Hidraulice, despre finanțare: Când nu ai grija cash-ului, dormi liniștit, vii cu mintea limpede la muncă, poți fi eficient, poți fi tu, în business-ul tău; firma se extinde în regiune

"Era vorba de oameni care în acea perioadă au reușit să învețe de la noi, oameni foarte apropiați nouă, să intre în contact cu clienții noștri, și chiar să încerce să îi atragă spre ei. Și, cu lucrurile pe care le-au învățat atunci, chiar și acum au, la o scară mult mai mică, un număr redus de clienți. Ceea ce vreau să spun e că nu ar trebui niciodată, ca antreprenor, să te oprești din a visa sau a căuta metode prin care să inspiri oameni din jurul tău.

Antreprenoriatul se trăiește o singură dată, totul face parte din povestea ta, atunci când o s-o faci foarte bine sau în momentul în care ești acum", mai spune antreprenorul, amintindu-și totodată cu nostalgie de momentele de construcție a business-ului, când mergea în căutare de clienți împreună cu iubita sa, însărcinată, pentru a transforma visul în realitate.

"Sunt momente pe care le trăiești o singură dată și ar trebui să te bucuri de ele, nu să le privești ca pe lucruri negative. Și astfel, dacă îți îmbrățișezi parcursul ca antreprenor, o să reușești să găsești părțile bune de fiecare dată și să le transformi în amintiri plăcute. Sunt momente pe care nu le vom mai trăi, momentele în care nu aveam ce să mâncăm sunt aceleași momente care ne-au adus azi aici, având tot timpul același vis – să aducem alături de noi oameni pasionați", încheie antreprenorul.

Acest articol este parte din proiectul de susținere a afacerilor mici, powered by BT Mic. Pe lângă partea de finanțare, BT Mic este alături de antreprenorii săi prin programe de educație antreprenorială și de accelerare, precum și prin campanii de promovare a acestora

viewscnt
Afla mai multe despre
marketing
clienti