Agenția de evaluare financiară Moody's a coborât marți, cu o treaptă, de la "Baa3" la "Ba1", ratingul atribuit Renault, grupul francez proprietarul Dacia, la categoria "junk" (nerecomandat pentru investiții), cu perspectivă stabilă, după ce anul trecut producătorul auto francez a înregistrat primele pierderi din ultimii zece ani, transmit Bloomberg și Reuters.
"Pe baza estimările companiei pentru 2020, care anticipează un declin suplimentar al marjei operaționale, și pe fondul slăbiciunii continue a mediului operațional, nu ne așteptăm ca Renault să-și poată restabili pe termen mediu marja operațională la un nivel viabil", se arată în comunicatul Moody's, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Instituția precizează că perspectiva stabilă anticipează continuarea politicii fiscale prudente de către Renault, nivelul adecvat al lichidităților și îmbunătățirea rezultatelor financiare.
Ministrul francez de Finanțe, Bruno Le Maire, a avertizat marți Renault să nu închidă fabrici și să nu recurgă la concedieri în Franța, după ce, în urma publicării rezultatelor financiare dezamăgitoare, directorul general interimar al companiei Clotilde Delbos nu a exclus posibilitatea ca producătorul auto să închidă unele uzine. Statul francez este principalul acționar al Renault, cu o participație de 15%.
Profit.ro a relatat anterior că începutul anului le-a adus producătorilor auto primul declin al vânzărilor pe piața din Europa din ultimele 5 luni, în contextul în care cererea pentru anumite modele a fost afectată de schimbări importante de taxare în mai multe țări. De asemenea, introducerea unor limite mai drastice ale emisiilor a condus la înmatriculări masive în decembrie, făcute de dealeri. Înmatriculările Dacia au scăzut de peste 4 ori mai rapid decât piața europeană în ansamblu.
Astfel, Dacia a înregistrat un recul de 31,4% pe piața din Europa față de ianuarie 2019, cu doar 30.475 de unități înmatriculate, rezultat anticipat de altfel de scăderi pe piețele principale, Germania, Franța și Marea Britanie. De asemenea, cota de piață a mărcii a coborât la 2,7%, de la 3,6%. Potrivit unor informații din piață, compania a scos din ofertă motorul 1.3 Tce, 4x4, din motive ce țin de emisii, acesta fiind retras și din producție. Ca urmare, clienții au avut la dispoziție o ofertă redusă de motorizări, ceea ce a condus la scăderea cererii.