Producătorul danez de bijuterii Pandora profită de creșterea cererii pentru diamantele create în laborator pe piețele din SUA și alte țări, ceea ce poziționează compania pentru o creștere pe termen lung, a declarat directorul general Alexander Lacik, transmite Bloomberg.
În medie, clienții Pandora cheltuie aproximativ 100 de dolari când fac cumpărături la magazinele firmei. În urmă cu câțiva ani, producătorul danez a decis să facă un pariu uriaș pe diamantele create în laborator, promovându-le ca o achiziție de lux accesibilă pentru cumpărătorii de masă, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Este o creștere graduală, foarte frumoasă a profitului brut", a precizat Alexander Lacik într-un interviu pentru Bloomberg.
În contrast, producătorii de bijuterii din segmentul de vârf nu sunt motivați să vândă la fel de multe diamante create în laborator, spune Lacik, pentru că această categorie reprezintă pentru ei produs mai ieftin și mai puțin profitabil. "Modelul de venituri nu funcționează. Acesta este motivul real pentru care nu este o miză pentru ei", precizează Lacik.
În plus, prin oferirea de opțiuni mai scumpe, Pandora începe să își împingă în sus modelul de business, precizează Lacik. "Deci pentru mine, în fiecare zi este Crăciun atunci când fac o tranzacție pentru că asta se adaugă afacerilor mele existente", subliniază directorul de la Pandora.
CITEȘTE ȘI FOTO Grupul Delhaize, care deține rețeaua de magazine Mega Image, transformă o biserică în supermarketFirma daneză se concentrează pe vânzarea de bijuterii în scopuri personale și pentru cadouri și nu vizează piața nunților. Comparativ, nunțile sunt responsabile pentru aproximativ jumătate din cifra de afaceri a competitorilor precum Signet Jewelers Ltd., care deține mărcile Zales și Jared.
Pandora vinde diamante create în laborator la magazinele sale fizice și online din Marea Britanie și SUA iar recent a demarat vânzările în Australia. La finele acestui an, produsele firmei daneze vor fi disponibile în Brazilia și Mexic, în cadrul unui plan destinat extinderii ofertei sale globale.