Deși Dacia și-a construit o rețea de clienți fideli pentru vehiculele sale low-cost, adesea spartane, fiind unul din brandurile cu cea mai rapidă creștere a Renault, acum ar putea deveni o frână pentru producătorul auto francez deoarece se confruntă cu dificultăți generate de costurile conformării standardelor înăsprite ale UE privind poluarea, se arată într-o analiză realizată de Blooomberg.
Linia Dacia din 2018 trebuie pregătită mai mult decât alte branduri pentru a îndeplini țintele UE privind emisiile pentru 2021, conform estimărilor Evercore ISI. Revizuirea modelelor sale pentru a îndeplini reglementările "ar putea afecta disproporțional profitabilitatea", chiar dacă per ansamblu Renault este mai bine poziționat decât unele rivale pentru a îndeplini cerințele, a apreciat analistul Philippe Houchois, de la Jefferies în Londra, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Începând din 2020, flotele auto trebuie să respecte noile limite privind emisiile de dioxid de carbon (CO2), sau se confruntă cu amenzi. În scenariul celor de la Jefferies, care estimează continuarea declinului vânzărilor auto, amenzile cu care s-ar putea confrunta Renault dacă nu respectă standardele s-ar putea ridica la 450 milioane de euro, sau 17% din profitul previzionat pentru 2020.
Amenzile vor ține cont de emisiile tuturor mașinilor fabricate de compania franceză. În medie, datorită tehnologiilor mai curate, mașinile brandului Renault emit mai puțin CO2 decât modelele Dacia.
Dacia ar putea introduce un SUV hibrid în scopul reducerii emisiilor, susțin surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Totuși, investițiile costisitoare în tehnologiile pentru vehiculele electrice sau hibride pentru a îmbunătăți performanța emisiilor la Dacia ar putea afecta marja sa de profit. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI în Londra, apreciază că în următorii doi ani îndeplinirea țintelor privind emisiile va costa Dacia aproximativ 671 milioane de euro, sau 1.269 euro per unitate.