Carlos Ghosn, cel mai influent om din industria auto a deceniului trecut, a dat în judecată Nissan și o serie de oficiali, cerând despăgubiri ce totalizează mai mult de un miliard de dolari, scrie Bloomberg. Ghosn, arestat în 2018 în Japonia, spune că reputația i-a fost grav afectată, dar și finanțele au avut mult de „suferit”.
Carlos Ghosn, pe atunci șef al Renault-Nissan, a fost arestat în 2018 - când sosea în Japonia - și a fost ținut în condiții grele timp de câteva luni, fiind uneori interogat și câte opt ore pe zi. I se aduceau acuzații grave de fraudă financiară, scrie Hotnews.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ghosn a evadat din Japonia la final de 2019, ascuns într-o cutie mare pentru transportul de echipamente audio, profitând de faptul că, pentru zboruri private, controlul cu raze X nu este obligatoriu la bagaje în aeroportul Kansai din Osaka. Apoi, tot datorită complicilor, a ajuns la Beirut cu două avioane ale unei companii private din Turcia, pe ruta Osaka - Istanbul - Beirut.
Pe Netflix s-a făcut un documentar despre fuga lui Ghosn: Fugitive: The Curios Case of Carlos Ghosn (2022).
Acum, aflat tot în Liban, Ghosn dă în judecată Nissan, dar și alte persoane fizice legate de companie, spunând că acuzațiile care i se aduc îi vor afecta imaginea, dar și situația financiară, pentru mulți ani de acum înainte.
Ghosn era considerat de mulți ca fiind cel mai influent om din industria auto la vremea arestării. Era renumit pentru eficiența sa, fiind supranumit „le cost killer”, pentru modul în care a redresat Nissan. Era o voce extrem de cunoscută, dar era și faimos pentru că îi plăcea luxul și pentru că era extrem de sever.
CITEȘTE ȘI Iulia Sasu, designer: Recomandările rămân cea mai sigură și sănătoasă metodă de formare a clienteleiAu fost multe păreri cum că arestarea a fost pusă la cale de șefii Nissan care nu voiau o fuziune cu Renault și care erau nemulțumiți de statutul Nissan în alianța cu Renault, aceștia considerând că grupul nipon merita să aibă putere mai multă în cadrul alianței.
Procesul a fost deschis la Curtea de Casație din Liban, dar rămâne de văzut dacă Japonia va lua în seamă plângerea depusă de Ghosn, mai ales că Libanul nu are tratat de extrădare.