Tranzacția prin care gigantul american Google vrea să cumpere producătorul de brățări și ceasuri inteligente Fitbit prezintă riscuri pentru confidențialitatea și protecția datelor utilizatorilor, potrivit Comitetului european pentru protecția datelor.
Preluarea Fitbit va oferi Google acces la datele colectate de milioanele de dispozitive Fitbit, care monitorizează, printre altele, numărul de pași făcuți zilnic de utilizator, caloriile arse, ritmul cardiac și calitatea somnului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Acumularea de date suplimentare cu caracter sensibil despre europeni de către un gigant din domeniul tehnologiei ar putea atrage după sine un nivel înalt de risc privind confidențialitatea și protecția datelor", potrivit autorităților europene din domeniul datelor personale, citate Bloomberg și Reuters.
Conform acestora, companiile ar trebui să "reducă riscurile la adresa dreptului la viață privată și protacția datelor înainte de a notifica Comisia Europeană cu privire la fuziune".
În replică, reprezentanții Google au afirmat că nu vor vinde nimănui informații personale, iar datele legate de starea de sănătatea a utilizatorilor, pe care Fitbit le colectează, nu vor fi folosite pentru afișarea de reclame. Totodată, utilizatorii Fitbit vor putea șterge datele personale colectate de dispozitive.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Un producător de tacâmuri din Sibiu a intrat în goana globală pentru marca "SUSSEX ROYAL", după "demisia" cuplului Harry-Meghan din familia regală britanicăComisia Europeană nu a fost încă notificată oficial în legătură cu tranzacția, dar comisarul pentru Concurență, Margrethe Vestager, și-a exprimat îngrijorarea în legătură cu goana giganților după companiile care colectează un volum mare de date personale.
Înființat în 2007, Fitbit este unul dintre cei mai importanți jucători internaționali pe piața de brățări și ceasuri inteligente. În 2018, veniturile Fitbit au atins 1,51 miliarde de dolari, de la 1,65 miliarde de dolari în anul precedent.
În ianuarie 2017, compania a plătit 15 milioane de dolari pentru a prelua drepturile intelectuale ale Vector Watch, intrând astfel în România.
Americanii au adus, ulterior, peste 12 milioane de lei la capitalul social al subsidiarei din România, care a crescut la 14,2 milioane de lei. Compania are în centrul din România circa 220 de angajați.