Airbus începe să refuze comenzi

Airbus începe să refuze comenzi
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 iul 2024

Constructorul european de avioane Airbus SE a fost nevoit să refuze unele comenzi de avioane pentru că are un carnet de comenzi mult prea mare, ceea ce scoate în evidență nepotrivirea dintre cererea, în continuare puternică, venită din partea companiilor aeriene, și problemele pe care le au producătorii în a livra avioane suficient de rapid, transmite Bloomberg.

Există mai multă cerere pe piață decât capacitatea Airbus de a livra avioane de tip monoculoar (narrowbody), a declarat directorul general al grupului european Guillaume Faury, într-un interviu acordat la Salonul aeronautic de la Farnborough, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Germania - cel mai sever episod de îngheț din ultimii 40 de ani. Allianz va plăti despăburiri de milioane euro CITEȘTE ȘI Germania - cel mai sever episod de îngheț din ultimii 40 de ani. Allianz va plăti despăburiri de milioane euro
Evenimente

11 septembrie - Maratonul Impactul fiscalitații în economie. Parteneri: ARB, CEC Bank, CITR
24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

„Astăzi trebuie să refuzăm comenzi pentru că nu suntem în măsură să livrăm în intervalul de timp cerut. Așa că, dacă va avea loc o anumită încetinire a pieței, asta nu va fi o problemă pentru noi”, a spus Guillaume Faury.

Airbus a vândut deja cea mai mare parte a avioanelor pe care le va produce și există doar câteva locuri libere disponibile până la finele deceniului. În paralel, eforturile vizând creșterea producției au fost afectate de problemele apărute de-a lungul lanțurilor de aprovizionare, ceea ce înseamnă că firma nu va putea accelera producția atât de repede pe cât și-ar dori. În aceste condiții, Airbus a fost nevoit să își amâne ținta de a produce 75 de avioane din familia A320 pe lună, obiectiv pe care și l-a propus inițial să îl atingă în luna iunie a acestui an, și de asemenea nu va putea să livreze numărul de avioane pe care și l-a propus inițial pentru acest an.

Profitul Ryanair cade puternic, acțiunile se prăbușesc. Compania anticipează bilete mai ieftine CITEȘTE ȘI Profitul Ryanair cade puternic, acțiunile se prăbușesc. Compania anticipează bilete mai ieftine

Guillaume Faury se așteaptă ca problemele existente de-a lungul lanțurilor de aprovizionare să persiste timp de câțiva ani și în aceste condiții compania caută un echilibru adecvat între ofertă și cerere. „Avem mii de furnizori și atunci când doar câțiva dintre ei care au întârzieri în a-și majora producția, asta încetinește ritmul pentru toți”, a spus Faury.

Grupul Airbus este lider global în aeronautică, spațiu și servicii conexe. Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri, și mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport și pentru alte misiuni. Airbus este prezentă în România cu toate cele trei divizii: Airbus Helicopters România și Premium Aerotec în Brașov și Airbus Defense and Space în București.

viewscnt
Afla mai multe despre
airbus
avioane