Vânzarea mărcilor Peroni și Grolsch atrage oferte de peste 3 mld. dolari din partea berarilor asiatici

Vânzarea mărcilor Peroni și Grolsch atrage oferte de peste 3 mld. dolari din partea berarilor asiatici

Foto: SABMiller.com

Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 12 ian 2016

Mai mulți producători de bere din Asia, în frunte cu Asahi Group Holdings, s-au arătat interesați de cumpărarea mărcilor Peroni și Grolsch, deținute de SABMiller, pentru care ar putea plăti peste 3 miliarde de dolari, scrie presa internațională, care citează surse familiare cu situația. Vânzarea celor două mărci este menită să faciliteze preluarea SABMiller de către Anheuser-Busch InBev (AB InBev), numărul unu mondial pe piața berii.

Asahi, cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de 38%, ar putea depune o ofertă de peste 3 miliarde de dolari pentru achiziția Peroni și Grolsch, au declarat pentru MarketWatch sursele menționate. Potrivit publicației japoneze Yomiuri, citate de Reuters, tranzacția prin care AB InBev vrea să vândă cele două mărci din portofoliul SABMiller este estimată la circa 3,4 miliarde de dolari.

Urmărește-ne și pe Google News

De achiziția mărcilor s-au mai arătat interesate companii din Thailanda, printre care Thai Beverage, precum și mai multe fonduri de private equity, potrivit surselor menționate.

Ofertele pentru preluarea Peroni și Grolsch sunt așteptate până la finalul săptămânii.

Autoritățile din SUA, îngrijorate că preluarea SABMiller de către AB InBev va afecta producătorii de bere artizanală CITEȘTE ȘI Autoritățile din SUA, îngrijorate că preluarea SABMiller de către AB InBev va afecta producătorii de bere artizanală

AB InBev a anunțat în octombrie că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată.

SABMiller, care deține Ursus Breweries, a anunțat, în noiembrie, vânzarea operațiunilor internaționale sub marca Miller și a participației deținute la compania americană MillerCoors către proprietarul Bergenbier, Molson Coors Brewing, pentru 12 miliarde de dolari.

Totodată companiile au declarat că analizează vânzarea mărcilor Peroni și Grolsch pentru a convinge autoritățile să accepte tranzacția.

SABMiller produce peste 150 mărci de bere, în timp ce portofoliul AB InBev numără peste 200 de sortimente.

viewscnt
Afla mai multe despre
peroni
grolsch
asahi
thai beverage
sabmiller
ab inbev
vanzare
oferte