Un angajat de la IKEA București a fost trimis în judecată pentru fals informatic și înșelăciune, fiind acuzat că a efectuat 55 de operațiuni fictive de retur produse, încasând pe nedrept peste 88.000 de euro.
Conform unui comunicat al Parchetului de pe lângă Tribunalul București, începând din iunie 2021 până în noiembrie 2023, bărbatul, angajat în cadrul departamentului de Relații cu Clienții al companiei, a introdus în sistemul informatic al societății bonuri de vânzare false la casele de marcat, transmite Agerpres.
Ulterior, la scurt timp după generarea vânzărilor false, el a deschis cazuri de retur, introducând în sistemul informatic date nereale și întocmind documente cu privire la retur pentru diferite persoane, membri de familie sau prieteni de-ai săi.
În 19 cazuri, bărbatul a creat bonuri de vânzare false, după care ar fi deschis procedura de retur, întocmind documentele și nota de plată.
În alte cazuri, bărbatul a efectuat retururi false în baza unor bonuri de vânzare reale, folosindu-se de o aplicație care permite accesarea arhivei bonurilor fiscale, prin intermediul căreia ar fi identificat bonuri de vânzare reale pentru produse aflate la limita împlinirii celor 365 de zile, termenul de retur acordat de societate clienților săi.
Ulterior, banii aferenți returului au fost livrați în conturile unor persoane diferite față de cele care au plasat comenzile inițiale reale.
CITEȘTE ȘI China poate să închidă canalul Panama în cazul unui conflict cu SUA, avertizează secretarul de stat americanTotodată, la data de 19 noiembrie 2022, bărbatul a creat o comandă folosind aplicațiile companiei, pentru a emite un bon de comandă pe numele unei femei, în vârstă de 57 de ani, rudă de-a sa.
Prin cele 55 de operațiuni de retur produse/sume de bani, bărbatul a creat un prejudiciu companiei Ikea în valoare de peste 440.000 de lei (88.000 euro), prejudiciu care a fost recuperat în timpul anchetei.
Dosarul a fost trimis la Judecătoria Sectorului 1.