Modul în care livratorii pe biciclete și scutere circulă în marile orașe este criticat de multe persoane.
Cei mai mulți dintre aceștia sunt muncitorii străini.
Acum, o asociație care militează pentru protecția drepturilor lor organizează întâlniri la care sunt predate regulile de circulație din România, solicitând și sprijinul Poliției Rutiere.
Au adus chiar și translatori, motiv pentru care fiecare sesiune este dedicată unei țări sau regiuni în care se vorbește aceeași limbă, arată Antena 3.
Critici la adresa livratorilor
„Ce mă deranjează pe mine la ei e că au început să șofeze cum o fac la ei în țară. Deseori vin pe contrasens cu scuterele/bicicletele. Trec pe roșu, nu cedează prioritatea. Îi înțeleg că se grăbesc, dar nici nu-i ok să facă haos. Și evident că Poliția e total inexistentă”.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Companie americană concediază colectiv sute de angajați în România„Părerea mea este că, înainte de a ieși liberi pe stradă, ar trebui să facă niște ore de circulație rutieră și bun simț. Era să iau pe capotă un Glovo-ist pe sens unic, el venind în sens invers, în curbă, cu ochii pe telefonul de pe ghidonul bicicletei, total debusolat”.
„I-am văzut și cu scuterul pe trotuar printre pietoni, dar am văzut și curieri români făcând asta”, sunt doar o parte dintre criticile la adresa acestora.
Ce le explică Poliția
„Voi ați venit aici ca să munciți. Legea românească nu are niciun fel de toleranță pentru consumul de alcool. Deci, dacă ați băut și conduceți, iar noi v-am prins, vă pierdeți locul de muncă. Puteți chiar și să ajungeți la închisoare.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Noi reguli în traficul auto - Cum va fi reclamat comportamentul agresivO altă problemă, care la noi s-a transformat într-un adevărat fenomen, e că mulți șoferi se droghează și apoi urcă la volan. Și asta e ilegal”, le explică, în limba engleză, comisarul Claudiu Costea, de la Brigada Rutieră.
Apoi le arată semnele de circulație, le prezintă diverse situații,
Câte accidente cu livratori de mânacare au fost în București
Anul trecut, în București au avut loc 428 de accidente grave. 65 de oameni au murit, 365 au fost răniți grav, iar 90 au fost răniți ușor.
Brigada Rutieră a prezentat și o situație a accidentelor în care au fost implicați cetățeni străini.
MOPEDE
Pakistan – 19 accidente soldate cu rănirea ușoară a 20 de persoane;
Sri Lanka – 15 accidente soldate cu rănirea gravă a 3 persoane și rănirea ușoară a 12 persoane;
Bangladesh – 12 accidente soldate cu rănirea ușoară a 12 persoane;
Etiopia – 6 accidente soldate cu rănirea ușoară a 6 persoane;
Nepal – 5 accidente soldate cu rănirea ușoară a 6 persoane;
India – 2 accidente soldat cu rănirea ușoară a 2 persoane;
Egipt – 2 accidente soldat cu rănirea ușoară a 2 persoane;
Maroc – 2 accidente soldat cu rănirea ușoară a 2 persoane;
Siria – 1 accident soldat cu rănirea ușoară a unei persoane.
BICICLIȘTI
Bangladesh – 12 accidente soldate cu rănirea gravă a unei persoane și rănirea ușoară a 12 persoane;
Etiopia – 5 accidente soldate cu rănirea ușoară a 5 persoane;
Nepal – 2 accidente soldate cu rănirea ușoară a 2 persoane;
India – 2 accidente soldat cu rănirea ușoară a 2 persoane;
Pakistan – 2 accidente soldat cu rănirea ușoară a 2 persoane;
Maroc – 1 accident soldat cu rănirea ușoară a unei persoane.
Cauzele principale au fost nerespectarea normelor rutiere de către bicicliști, neacordarea de prioritate de trecere vehiculelor, neasigurarea la schimbarea direcției de mers/benzii de circulație și viteza neadaptată la condițiile de drum.