Nestlé urcă vânzările în România

Nestlé urcă vânzările în România
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 11:19

Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele nouă luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 2,0%, cu o creștere internă reală pozitivă (RIG). RIG a fost de 0,5%, într-un mediu de scădere a cererii consumatorilor și de acțiuni întreprinse în al treilea trimestru pentru a reduce stocurile clienților. Pricingul au fost de 1,6%, în scădere în urma creșterilor fără precedent din ultimii doi ani. Vânzările totale raportate s-au ridicat la 67,1 miliarde CHF (9 luni-2023: 68,8 miliarde CHF), în scădere cu 2,4%. La nivelul întregului an 2024, compania se așteaptă să aibă o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%.

Laurent Freixe, Nestlé CEO, a comentat: “Am înregistrat o creștere organică a vânzărilor, determinată de o creștere internă reală pozitivă. Cererea consumatorilor a scăzut în ultimele luni și ne așteptăm ca tendința să rămână aceeași. Având în vedere această context și acțiunile de reducere a stocurilor clienților în al patrulea trimestru, ne-am actualizat perspectivele pentru întregul an, și previzionăm o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%, în linie cu primele nouă luni”, arată Revista Biz.

Urmărește-ne și pe Google News
PepsiCo promovează un nou român în management CITEȘTE ȘI PepsiCo promovează un nou român în management
Evenimente
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Vânzări la nivel de grup

Creșterea organică a fost de 2,0% pentru cele nouă luni, similară cu 2,1% obținută în prima jumătate a anului. RIG a fost de 0,5%, afectat de cererea consumatorilor și de consecințele generate de tensiunile geopolitice. Pricingul fost de 1,6%, continuând să se normalizeze după creșteri fără precedent în ultimii doi ani. În al treilea trimestru, creșterile de prețuri la categoriile de Dulciuri și Cafea generate de costurile mai mari ale materiilor prime au fost parțial compensate de impactul activității promoționale în alte categorii precum Hrană pentru Animale de companie . Din punct de vedere geografic, creșterea organică a fost determinată de piețele emergente și Europa, care împreună au compensat o ușoară scădere în America de Nord. Pe piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 1,1%, cu pricing și RIG pozitive. Pe piețele emergente, creșterea organică a fost de 3,5%, condusă de pricing cu RIG pozitiv.

Zona Europa

  • 9 luni-2024: creștere organică de 3,3%: 0,8% RIG; Pricing de 2,5%.
  Vânzări 9 luni-2024 Vânzări 9 luni-2023 RIG Pricing Creștere organică
Zona Europa CHF 13,9 miliarde CHF 14,1 miliarde 0,8% 2,5% 3,3%

Creșterea organică a fost de 3,3%. RIG a fost de 0,8%, devenind ușor negativ în al treilea trimestru, reflectând cererea consumatorilor și delistări temporare în retail. Pricing-ul a fost de 2,5%. Vânzările raportate au scăzut cu 1,8%, la 13,9 miliarde CHF. Zona a înregistrat câștiguri de cotă de piață la categoriile Hrana pentru animale de companie și Cafea solubilă.

În funcție de categoria de produse, cel mai mare contributor la creștere a fost Purina PetCare, care a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, determinată de mărcile premium Purina ONE, Gourmet și Pro Plan. Categoria de Cafea a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ și produsele Starbucks. Categoria Dulciuri a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, alimentată de impulsul continuu pentru KitKat și mărcile locale cheie. Nestlé Professional a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de soluțiile pentru băuturi.

Hell suspendă producția de băuturi energizante CITEȘTE ȘI Hell suspendă producția de băuturi energizante

Rezultatele financiare ale Nestlé România pe primele nouă luni al anului 2024

„Pe primele nouă luni ale acestui an, Nestlé România a înregistrat o creștere organică de 5,7%. Ne dorim să ne consolidăm performanța de până acum și să marcăm al unsprezecelea an consecutiv de creștere, așa cum ne-am stabilit ca obiectiv la început de an”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.

viewscnt
Afla mai multe despre
nestlé
vanzari