Lidl a sărit de 3 miliarde de euro cifră de afaceri și rămâne lider de piață

Lidl a sărit de 3 miliarde de euro cifră de afaceri și rămâne lider de piață
scris 31 mai 2022

Cu afaceri de aproape 14,9 miliarde de lei în 2021 (peste 3 miliarde de euro), discounterul german Lidl, parte din grupul Schwarz, își consolidează poziția ca lider al pieței de retail.

Compania a înregistrat anul trecut o creștere a cifrei de afaceri de circa 14% față de 2020. De altfel, ultimii doi ani de pandemie au însemnat pentru Lidl o oportunitate de creștere și de a avans în topul celor mai mari retaileri de pe piața locală. 

Urmărește-ne și pe Google News

Dacă în 2019, discounterul german era pe locul 2, după Kaufland, în 2020 a devenit liderul pieței de retail, înregistrând afaceri de 12,9 miliarde de lei (aprox. 2,6 miliarde de euro), de la aproape 9,8 miliarde de lei în 2019. Așadar, în primul an de pandemie, Lidl a avut un avans considerabil, afacerile sale urcând cu 24%. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult

La rândul său, lanțul de magazine Profi, controlat de fondul de investiții Mid Europa Partners, și-a crescut cifra de afaceri cu 7% în 2021, de la 8,8 miliarde de lei la 9,5 miliarde de lei. În schimb, pierderile companiei Pofi s-au majorat la aproape 131 de milioane de lei, de la 124 de milioane de lei, cât înregistra în 2020.

Comparativ, afacerile Carrefour, înregistrate pe firma principală, au crescut cu 4% anul trecut, de la circa 9 miliarde de lei, la 9,4 miliarde de lei.  Francezii operează însă în România prin mai multe fime, inclusiv Bringo, business-ul fiind calculat la nivel cumulat.

Lidl a intrat pe piața locală în 2011, iar de atunci businesss-ul său a crescut constant, cele mai mari creșteri fiind consemnate în ultimii doi ani. 

În ceea ce privește profitabilitatea companiei, după 6 ani de creștere constantă, în 2021 Lidl a înregistrat un profit net mai mic cu 2,5%, de la 756,4 milioane de lei în 2020 (aprox.153 milioane de euro), la 737,4 milioane de lei anul trecut. 

Afacerile distribuitorului de băuturi și dulciuri De Silva Exclusive, la un pas să schimbe prefixul. Compania a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri din ultimul deceniu CITEȘTE ȘI Afacerile distribuitorului de băuturi și dulciuri De Silva Exclusive, la un pas să schimbe prefixul. Compania a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri din ultimul deceniu

Doar într-un singur an Lidl a mai înregistrat o scădere a profitului net. În 2014, retailerul a raportat un profit net mai mic cu circa 50% față de anul precedent, puțin peste 60 de milioane de lei, de la 121,3 milioane de lei în 2013. În următorul an, în 2015, profitul net al companiei s-a triplat, iar de atunci a fost tot în creștere, cu excepția anului trecut. 

Discounterul a ajuns în 2021 și la cel mai mare număr de angajați de la intrarea sa pe piața locală, aproape 9.100, de la aproximativ 8.800 câți avea în 2020. 

Rețeaua Lidl numără peste 300 de magazine la nivel național, dintre care 37 în București, și 5 centre logistice. Doar anul trecut, retailerul a deschis 33 de magazine noi. 

La nivel mondial, Lidl are aproximativ 11.500 de magazine și aproape 200 de centre de logistică.

Alături de Lidl, și Kaufland face parte din grupul Schwarz, al șaselea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri. Kaufland rămâne în continuare al doilea cel mai mare retailer alimentar de pe piața locală, cu afaceri de 13.9 miliarde de lei în 2021 (aproximativ 2,8 miliarde de euro), plus aproape 8% față de 2020, când compania înregistra o cifră de afaceri de circa 12,8 miliarde de lei (aprox. 2,6 miliarde de euro). 

Husqvarna pregătește 8 milioane de euro pentru extinderea în România CITEȘTE ȘI Husqvarna pregătește 8 milioane de euro pentru extinderea în România

La începutul anului Profit.ro anunța că Lidl analizează achiziția unui teren în București, din apropierea stației de metrou Apărătorii Patriei, de la Conexir Roell Group, pentru a deschide un nou magazin. 

Compania de construcții Conexir Roell Group are în curs de avizare un proiect imobiliar care vizează realizarea unui magazin Lidl și a unor blocuri cu apartamente pe un teren de circa 1,4 hectare pe care îl are în proprietate în apropierea stației de metrou Apărătorii Patriei. 

Profit.ro a mai anunțat 14 noi magazine Lidl doar în București, aflate în diferite stadii de avizare a construcției. 

Unul pe o parte din terenul fostei fabrici de mobilă Silvarom din cartierul Crângași, cumpărat de la omul de afaceri Marius Simion Gaga, altul în cartierul Drumul Taberei, pe un teren al tipografiei Best Print, altul pe o parte din fosta fabrică de pâine Vel Pitar din Berceni, altul în locul spitalului și căminelor evreiești din cartierul Tei, altul în locul Autogării Internaționale Rahova, cumpărată de la grupul Atlassib, altul în locul centrului de montaj al instalațiilor GPL din zona Progresul, printr-un contract de superficie cu bulgarii de la AGR Autogas Group. Unul în cartierul Vatra Luminoasă, pe un teren cumpărat de la grupul financiar Rockefeller; altul pe o parte din terenul fostei fabrici Helitube din cartierul Colentina; încă unul în cartierul Tei, pe un teren al omului de afaceri Silviu Talpău – unul dintre proprietarii grupului Fratelli; încă unul pe o parte din terenul fostei fabrici Filan din cartierul Pantelimon; unul pe o bucată din fosta fabrică Energomontaj de lângă CET Sud; altul în locul fostei tipografii Fed Print, ce aparține femeii de afaceri Veronica Gușă de Drăgan; și unul în cartierul Rahova, pe Șoseaua Sălaj 241, pe un teren cumpărat în 2017. Un alt magazin ar putea fi ridicat pe o parte din terenul fostei platforme IMGB, pe care Lidl se pregătește să îl cumpere de la SIF Banat-Crișana.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
lidl
kaufland
cei mai mari retaileri
schwarz
piața de retail
discounter