Producătorul de bunuri de larg consum Unilever a anunțat că Hein Schumacher va demisiona din funcția de director general și va fi înlocuit de directorul financiar Fernando Fernandez, transmite Reuters.
Hein Schumacher a prezentat anul trecut o nouă strategie de reducere a costurilor, inclusiv concedieri pentru a revitaliza performanțele companiei, transmite Agerpres.

13 martie - Maraton Securitate energetică
25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
Schumacher, care s-a alăturat Unilever în iulie 2023, va demisiona în martie și va părăsi compania în 31 mai. Plecarea sa survine în urma unui acord reciproc, a precizat gigantul din domeniul bunurilor de larg consum.
Srinivas Phatak, în prezent adjunctul directorului financiar al Unilever și supervizor al grupului, va deveni directorul financiar interimar.
Luna aceasta, Unilever a anunțat că divizia sa de înghețată va fi separată prin listarea la bursele din Amsterdam, Londra și New York. De asemenea, Unilever va răscumpăra acțiuni în valoare de 1,5 miliarde de euro.
Listarea primară va fi la Amsterdam, iar listările secundare la Londra și New York. Anul trecut, divizia de înghețată a generat o cifră de afaceri de 8,3 miliarde de euro.

„Decizia vine în urma unei revizuiri complete a opțiunilor de separare de către Consiliul de Administrație”. Jean-Francois van Boxmeer a fost numit președinte-desemnat pentru divizia separată de înghețată, a informat compania. De asemenea, Unilever va răscumpăra acțiuni în valoare de 1,5 miliarde de euro.
Luna aceasta, Unilever a raportat o creștere de 4% a vânzărilor, în timp ce analiștii se așteptau la un avans de 4,1%, și a anunțat că pe ansamblul acestui an se așteaptă la o expansiune a vânzărilor 3% – 5%.
Surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat recent pentru Reuters că firma explorează vânzarea unor mărci alimentare olandeze, inclusiv supele Unox și condimentele Conimex, și de asemenea încearcă să vândă mărci alimentare din Marea Britanie și alte țări din Europa.
Unilever, care deține pe plan global aproximativ 400 de mărci, a încercat în ultimele luni să-și recalibreze operațiunile, să se concentreze mai mult pe principale sale 30 de mărci și să-și eficientizeze afacerea, mai ales în Europa.