Lanțul de cafenele Starbucks a decis să concedieze peste 1.000 de angajați, din zona corporate, dar și să scoată din meniu băuturi apreciate ca fiind complexe și nepopulare, într-o încercare de a relansa vânzările.
Printre băuturile care vor fi scoase din meniu sunt Frappuccino, Royal English Breakfast Latte și Ciocolata albă caldă.

În același timp a anunțat că va tăia 1.100 de posturi office, fără a indica dacă restructurarea va fi doar în SUA.
Simultan, va impune angajaților de top, de la nivel de vicepreședinte în sus, să vină la birourile din Seattle sau Toronto cel puțin 3 zile pe săptămână.
De acum înainte, cafenelele, terasele și toaletele vor fi rezervate doar clienților și angajaților Starbucks.

„Implementarea unui Cod de Conduită al Cafenelei este un lucru pe care majoritatea retailerilor îl au deja și reprezintă un pas practic care ne ajută să prioritizăm clienții plătitori care doresc să se bucure de cafenelele noastre sau care au nevoie să folosească toaleta în timpul vizitei lor”, a declarat Jaci Anderson, reprezentantă a Starbucks, pentru Insider.
Anderson a menționat că schimbarea va intra în vigoare pe 27 ianuarie, mai întâi pentru toate unitățile Starbucks din America de Nord. Ea a clarificat că un client este considerat oricine face o achiziție sau însoțește pe cineva care face o achiziție, arată Hotnews.ro.

Ea a împărtășit de asemenea un document intern al companiei, acesta precizând că în fiecare cafenea și pe fiecare terasă vor fi puse afișe cu noul cod de conduită.
„Spațiile noastre, inclusiv cafenelele, terasele și toaletele, sunt destinate folosirii de către clienții plătitori și partenerii noștri”, vor nota acestea.