Ca alternativă la accesul pe bază de abonament, Microsoft a început să testeze o versiune gratuită a suitei sale de birou, care afișează reclame și limitează funcționalitatea.
Observată prima oară în India, versiunea de Office cu reclame pentru Windows vizează aplicații precum Word, Excel și PowerPoint.
Acestea afișează un banner permanent și o reclamă video de 15 secunde care este redată automat la fiecare câteva ore - ceea ce nu poate fi foarte plăcut în timpul lucrului cu tabele, de exemplu.
13 martie - Maraton Securitate energetică
25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă

În plus, nu toate funcțiile aplicațiilor în cauză sunt disponibile în cadrul acestei versiuni. Spre exemplu, nu este permisă salvarea locală a documentelor, ci doar pe OneDrive, suita cloud a companiei.
Microsoft spune că este vorba de un test limitat și că, în prezent, nu există planuri pentru lansarea la o anumită dată a versiunii Office cu reclame.
Cert este că Microsoft insistă în ultimii ani pe monetizarea cu reclame, acestea fiind acum prezente, sub diverse forme, inclusiv în Windows.
În prezent, singura versiune gratuită de Office este cea web, care poate fi accesată dintr-un browser web și are o funcționalitate semnificativ limitată față de aplicațiile de Windows.