Capitala este lider național în vânzările din retail. Femeile generează 60% din totalul tranzacțiilor

Capitala este lider național în vânzările din retail. Femeile generează 60% din totalul tranzacțiilor
scris astăzi, 14:16

Bucureștiul este lider național în materie de vânzări în retail, cu 10,49% din total, urmat de Timișoara (7,23%) și de Cluj-Napoca (4,58%), conform unei analize de specialitate.

Cercetarea realizată de Footprints AI arată că femeile generează aproape 60% din tranzacțiile din retailul românesc, iar segmentul 35-54 de ani domină consumul prin stabilitate financiară și orientare către produse de calitate, în timp ce familiile cu copii contribuie cu aproape 35% din vânzări, reprezentând un segment strategic pentru retaileri.

Urmărește-ne și pe Google News
Românii de la QED Builders, achiziționați de o platformă de metaverse globală CITEȘTE ȘI Românii de la QED Builders, achiziționați de o platformă de metaverse globală

Studiul, bazat pe date anonimizate colectate de la peste 8,5 milioane de consumatori români, evidențiază faptul că românii reprezintă cel mai atipic segment de cumpărători și alocă peste 27% din bugetul gospodăriei pentru alimente și băuturi nealcoolice, cel mai mare procent din Uniunea Europeană, conform Eurostat, unde media este de puțin peste 17%.

De asemenea, românii continuă să acorde prioritate produselor esențiale, cum ar fi uleiul de floarea-soarelui, zahărul și laptele, care domină coșul de cumpărături.

'Cu toate acestea, produsele premium câștigă din ce în ce mai mult teren, în special în mediul urban. Categorii precum panificația furnizată (9,45% din totalul vânzărilor) și gustările dulci (9,66%) se numără printre preferatele consumatorilor, indicând o tendință spre confort și auto-răsfăț', se menționează în analiză.

Potrivit sursei citate, în zonele rurale, comportamentul de cumpărare se orientează în special spre produse esențiale precum uleiul, zahărul și lactatele, consumatorii fiind mai atenți la preț și la necesitățile de bază.

În același timp, lactatele precum iaurtul, sana și kefirul au înregistrat un avans semnificativ, datorită interesului crescut pentru produse sănătoase. Totodată, gustările dulci și sărate reprezintă împreună 17,5% din volumul vânzărilor, rămânând extrem de populare, cu vârfuri de consum în sărbătorile de iarnă și de Paște.

Irlanda și România au avut cele mai importante scăderi ale prețurilor producției industriale din UE CITEȘTE ȘI Irlanda și România au avut cele mai importante scăderi ale prețurilor producției industriale din UE

În aceeași categorie a preferințelor, băuturile alcoolice și tutunul reprezintă împreună 6,5% din totalul cheltuielilor gospodăriilor din România, conform Eurostat, un procent semnificativ peste media europeană de 4,4%. La categoria băuturilor alcoolice berea continuă să ocupe un loc semnificativ, reprezentând aproape 8% din totalul vânzărilor, fiind asociată cu evenimente sociale și consum crescut în sezonul cald.

Românii își sincronizează achizițiile cu zilele de salariu, cele mai multe tranzacții fiind înregistrate în jurul zilelor de 5 și 20 ale lunii. Intervalul orar preferat pentru cumpărături este între 11:00 și 13:00, când predomină cumpărăturile planificate, iar serile sunt rezervate pentru achiziții rapide după programul de muncă.

viewscnt
Afla mai multe despre
retail
timișoara