PepsiCo raportează venituri trimestriale sub așteptări și prognozează un profit anual mai slab decât estimările pentru 2025

PepsiCo raportează venituri trimestriale sub așteptări și prognozează un profit anual mai slab decât estimările pentru 2025
scris astăzi, 09:12

PepsiCo a raportat venituri sub așteptări pentru ultimul trimestru al anului 2024 și a prognozat un profit anual sub estimările analiștilor, în contextul unei cereri în scădere pentru băuturile răcoritoare și gustările sale în Statele Unite, cea mai mare piață a companiei, transmite Reuters.

Americanii continuă să își reducă cheltuielile pentru băuturi carbogazoase și gustări sărate, alocând mai mulți bani pentru achizițiile esențiale. Acest comportament de consum a determinat PepsiCo să lanseze promoții pentru a stimula vânzările, după mai multe trimestre de încetinire a creșterii cauzate de majorările de preț, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Proprietarul Zara extinde în România brandul său cu prețuri mici. Cabine de probă inteligente CITEȘTE ȘI FOTO Proprietarul Zara extinde în România brandul său cu prețuri mici. Cabine de probă inteligente

Compania încearcă să atragă consumatorii prin oferirea de pachete multiple și ambalaje mai mici, pentru a concura cu alternative mai accesibile disponibile în magazine.

PepsiCo a anunțat, de asemenea, investiții semnificative pentru modernizarea produselor existente și lansarea unor noi sortimente inspirate din bucătării internaționale, sub mărcile Sabritas, Marias și Natu Chip, cu scopul de a stimula cererea.

Scădere a volumului vânzărilor în America de Nord

Compania a declarat că performanțele sale din America de Nord ar trebui să se îmbunătățească treptat pe parcursul anului 2025, pe măsură ce strategiile sale comerciale își fac efectul.

Diviziile North America Beverages și Frito-Lay North America, cele mai importante segmente ale PepsiCo, au înregistrat o scădere de 3% a volumului vânzărilor în trimestrul al patrulea.

La nivel general, volumul organic al vânzărilor PepsiCo a scăzut cu 1% în trimestrul încheiat pe 28 decembrie, în timp ce prețurile medii au crescut cu 3%.

”Activitatea Frito-Lay încă încearcă să își găsească stabilitatea, întrucât prețurile ridicate afectează tendințele de consum în segmentul snack-urilor. Pe partea de băuturi, PepsiCo continuă să piardă cotă de piață și considerăm că a ajuns la un prag de rezistență în ceea ce privește creșterea prețurilor,” a declarat analistul RBC Capital Markets, Nik Modi.

FOTO Turcii pun un român la conducerea fostei Arctic. Șef în 5 țări CITEȘTE ȘI FOTO Turcii pun un român la conducerea fostei Arctic. Șef în 5 țări

Previziuni financiare

Pentru anul fiscal 2025, PepsiCo estimează o creștere moderată a profitului pe acțiune, în timp ce analiștii prognozau o creștere de 4,73%, până la 8,53 dolari pe acțiune, conform datelor compilate de LSEG.

Veniturile nete trimestriale ale PepsiCo au scăzut cu 0,2%, ajungând la 27,78 miliarde de dolari, sub estimările analiștilor, care prevedeau 27,89 miliarde de dolari. Cu toate acestea, excluzând anumite elemente, compania a raportat un profit ajustat de 1,96 dolari pe acțiune, peste așteptările pieței de 1,94 dolari pe acțiune.

”Compania a realizat investiții semnificative pentru creșterea productivității și reducerea costurilor, iar acest lucru se reflectă în creșterea profitabilității. Cu toate acestea, veniturile totale sunt încă sub presiune,” a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu la Zacks Investment Management, firmă care deține acțiuni PepsiCo.

viewscnt
Afla mai multe despre
pepsico
băuturi răcoritoare