Apple a fost singurul producător major care a scăzut în primul trimestru pe piața chineză, ceea ce prelungește perioada de scădere a companiei americane la șapte trimestre consecutive.
Apple a livrat 9,8 milioane iPhone-uri în primul trimestru. Asta i-a redus cota de piață din China cu 9% față de anul anterior, la 13,7%.
Analiștii cred că scăderea Apple se datorează concurenței acerbe pe care o fac producătorii locali și prețurilor mai mari practicate de compania americană.

De altfel, Apple a fost singurul producător din top cinci care a scăzut în această perioadă, în care piața a crescut cu 3,3%.
Lupta la vârf pentru piața chineză se dă între Xiaomi și Huawei, care au câte 18,6% respectiv 18% din piață. Xiaomi a urcat pe primul loc după ce a crescut cu 40%, în vreme ce creșterea Huawei a fost de 10%.
Locurile trei și patru sunt ocupate de Oppo și Vivo, care dețin câte 15,7% respectiv 14,4% din piața locală. Ambele au avut creșteri de aproximativ 2-3%.