Dacă până acum newsfeed-ul a fost o funcție personală, construit de algoritm pe baza preferințelor unui singur utilizator, Instagram oferă acum un newsfeed care corespunde preferințelor comune ale unui grup de persoane.
Noua facilitate se numește Blend și este legată de grupurile de discuții organizate în cadrul platformei - în fereastra de chat există acum o pictogramă Blend care poate fi folosită pentru a accesa noul newsfeed.
Așa-numitul Blend este disponibil atât conversațiilor de grup, cât și celor directe dintre doar doi oameni, iar conținutul acestui flux este compus exclusiv din Reels și împrospătat zilnic.

De principiu, Blend este o cale de mijloc între newsfeed-ul obișnuit, personalizat pentru un singur utilizator, și cel care afișează utilizatorului conținut din întreaga platformă, inclusiv de la conturi pe care nu le urmărește.
Blend permite utilizatorului să „vadă” în afara propriei bule, dar extinderea se face doar în măsura în care conținutul este potrivit și pentru cunoscuți.
Ca orice noutate lansată de platformele sociale de Meta, rolul evident al noii facilități este acela de a ține utilizatorii cât mai mult timp în cadrul platformei.