OMV Petrom, cel mai mare producător de hidrocarburi și carburanți din România, totodată producător de energie electrică, a primit acord de mediu pentru proiectul construrii unei instalații de fabricare de combustibili ″sustenabili″ pentru aviație și motorină auto din surse regenerabile la rafinăria Petrobrazi, relevă date analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Decizia finală de investiție a fost luată de companie în vară, valoarea totală a proiectului fiind estimată la 560 milioane euro.
Durata lucrărilor de construcție este estimată la 2 ani.
Unitatea de producție va fi construită pe un amplasament cu suprafața de peste 3 hectare, situat pe platforma industrială a rafinăriei Petrobrazi.
Fabrica va avea o capacitate de producție de circa 788 tone pe zi, respectiv aproape 276.000 tone pe an. Este gândită să opereze la 100% din capacitatea nominală și 50% din capacitatea minimă în condiții stabile, cu regim de funcționare de 350 de zile/8.400 de ore pe an, potrivit documentației proiectului.
Proiectul include o instalație nouă de hidrotratare a materiilor prime bio, o nouă stație electrică, o nouă faclă de joasă presiune, sisteme de utilități și de gestionare a noilor fluxuri uzate/reziduale evacuate din instalație (luându-se în considerare și utilizarea în comun cu instalațiile existente a unor astfel de sisteme), precum și facilități logistice și de depozitare, în exteriorul limitelor instalației pentru materii prime și produse.
CITEȘTE ȘI Garanta Asigurări a fost cumpărată de Signal Iduna - ULTIMA ORĂ CONFIRMAREInstalația de fabricație va utiliza materii regenerabile din surse regenerabile pretratate, respectiv ulei de gătit uzat și ulei vegetal, și va produce motorină Green Diesel și combustibil pentru aviație SAF (Sustainable Aviation Fuel).
Este posibil ca proiectul să beneficieze de o schemă de ajutor de stat cu finanțare nerambursabilă UE din Fondul de Modernizare pregătită de Ministerul Energiei pentru sprijinirea investițiilor în instalații de fabricare a așa-numiților ″biocombustibili avansați″, în vederea creșterii ponderii surselor regenerabile de energie în componența carburanților și pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul transporturilor.