În medie, utilizatorii petrec 20 minute și 47 de secunde pe YouTube per vizită – cel mai mare timp dintre cele 20 cele mai vizitate site-uri din lume. Pe platformele de social media, oamenii petrec mai mult timp pe X (12m 37s) decât pe Facebook (10m 59s) și Instagram (8m 41s). Utilizatorii ChatGPT petrec, în medie, aproape 7 minute per vizită, mai mult decât pe Reddit (6m 7s) sau Wikipedia (3m 18s).
În prezent, marile companii tech au o influență disproporționat de mare asupra traficului global de internet, transformând miliarde de vizite în venituri publicitare uriașe, scrie VisualCapitalist.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Timpul mediu per vizită: Cum se compară aceste site-uri
Deși Google rămâne cel mai vizitat site din lume, utilizatorii petrec de peste două ori mai mult timp pe YouTube. Similar, X reține atenția utilizatorilor mai mult decât cel mai mare motor de căutare.
Graficul (bazat pe date de la Similarweb) arată timpul mediu petrecut pe cele mai vizitate site-uri din lume, în februarie 2025:
Fiind cea mai importantă platformă de streaming video din lume, utilizatorii petrec cel mai mult timp pe YouTube – 20m 47s per vizită.

Global, YouTube se află pe locul al doilea ca implicare, după Facebook, conform Similarweb. În 2024, YouTube a generat 36,2 miliarde de dolari din publicitate, principalele surse de trafic fiind SUA, India și Japonia.
Imediat după YouTube, în funcție de timpul petrecut, urmează X (fostul Twitter) cu 12m 37s per vizită. În ciuda controverselor recente, este al cincilea cel mai vizitat site la nivel global. SUA, Japonia și Brazilia contribuie cu cele mai mari volume de trafic.
În plină ascensiune este și ChatGPT, care a devenit al șaptelea cel mai vizitat site din lume. În ianuarie 2025, înregistra 4,7 miliarde de vizite lunare și un miliard de întrebări zilnice. Timpul mediu petrecut per vizită este de 6m 47s.