Volumul de autovehicule asamblate de Ford Otosan în fabrica din Craiova a crescut în prima lună a anului, raportat la luna similară din 2024, în special datorită producției celor două versiuni Courier, conform datelor analizate de Profit.ro. Uzina se află în plin proces de lansare a producției de serie pentru versiunile electrice ale celor trei modele.
Ford Otosan a fabricat în luna ianuarie 17.298 de vehicule la Craiova, ceea ce reprezintă o creștere de 5,6% față de ianuarie 2024.
![VIDEO Un jet privat a derapat pe pistă și s-a izbit violent de un avion de dimensiuni medii, pe un aeroport din Arizona](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930042/1/avion-ciocnire-captura.jpg?width=151)
Volumul este însă departe de vârfurile din 2024, în care fabrica a depășit chiar și 25.000 de vehicule produse lunar. Cea mai bună lună a uzinei Ford Otosan din România a fost octombrie 2024, cu peste 27.000 de vehicule asamblate.
Producția din ianuarie a fost susținută de modelul Puma, pe de o parte, care a fost asamblat în 9.985 de unități, și de producția celor două versiuni Transit și Tourneo Courier, de cealaltă parte, care au însumat 7.313 unități.
![Ce se întâmplă cu mașinile electrice în 2025. De ce nu se mai vând ca pâinea caldă, iar industria auto pare pe butuci](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21928608/1/cityscape-7317856-1280.jpg?width=151)
Dacă pentru cele două Courier ianuarie a fost o lună bună, având o creștere de 68,6% față de anul trecut, pentru Puma putem spune că a fost o lună foarte slabă, fiind înregistrat un declin al producției față de ianuarie 2024 de 17,05%.
Situația ar putea fi efectul intrării în vigoare a noilor ținte de emisii CAFE, care îi obligă pe producătorii auto să-și limiteze vânzările de automobile la emisii medii pe întreaga flotă de 93 grame/km. În condițiile în care Puma este cel mai vândut automobil Ford din Europa, nu este exclus să asistăm la o reglare a producției în funcție de vânzările de electrice ale mărcii.
![VIDEO BYD a lansat noua tehnologie, numită „Ochiul lui Dumnezeu”, care include acces în cloud la DeepSeek](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21929749/1/byd-gods-eye-4-800x450.jpg?width=151)
Pentru moment, uzina din Craiova nu a început livrările de automobile electrice, nici Puma Gen-E, nici Courier, acestea aflându-se în perioada de pornire a producției de serie.
Anul trecut, Ford Otosan a înregistrat mai multe recorduri de producție la Craiova, volumul total produs, 250.481 vehicule, fiind cel mai mare înregistrat vreodată de companie.
În urma investițiilor realizate de Ford Otosan în uzina craioveană, capacitatea maximă anuală a cresc la 272.000 de vehicule, ceea ce înseamnă că putem asista în acest an sau în următorii, la noi recorduri de producție.