Modelul electric VW ID.7 confirmă informațiile transmise anterior de șeful vânzărilor mărcii, Martin Sanders, care a spus că cel mai complex model electric lansat de VW se vinde deja mai bine decât celebrul Passat.
Volkswagen începe să vadă rezultatele pe care și le-a dorit în urma investițiilor consistente în propulsia electrică și care au întârziat să apară în anii precedenți. După ce la final de 2024 VW anunța că a depășit pragul de un milion de vehicule electrice vândute, de la startul seriei ID în 2019, acum marca urcă în premieră pe primul loc, pe piața de origine, Germania, în clasamentul celor mai vândute automobile electrice.
![Ce se întâmplă cu mașinile electrice în 2025. De ce nu se mai vând ca pâinea caldă, iar industria auto pare pe butuci](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21928608/1/cityscape-7317856-1280.jpg?width=151)
Modelul care a reușit performanța în luna ianuarie este VW ID.7, supranumit în trecut și „Passatul electric”, care poate fi considerat cel mai avansat automobil electric al mărcii. ID.7 a înmatriculat în prima lună din an 3.140 de exemplare, depășind nu doar vechiul lider, Tesla Model Y, aflat într-un vizibil declin, dar și noua vedetă a pieței de electrice, Skoda Enyaq, un model care aparține aceluiași grup, VW.
Pe următoarele locuri în vânzările de vehicule cu baterie s-au clasat alte modele ale grupului, ID.4/ID.5, raportate cumulat, și ID.3. După ele, Cupra Born, modelul electric al diviziei spaniole SEAT, tot a grupului VW, precum și Audi Q4, opțiunea premium electrică din cadrul grupului.
Vestea cea mai bună pentru noi este, însă, intrarea modelului Dacia Spring în clasamentul celor mai vândute mașini electrice de pe cea mai mare piață din Europa, odată cu lansarea noii versiuni restilizate a acestui model.
Cu un total de 868 de unități vândute, Germania devine a doua cea mai mare piață pentru Spring, după Franța, unde au fost vândute în ianuarie 955 unități. Pentru Spring este extrem de importantă revenirea în jocul electricelor din Europa, având în vedere că în Germania a depășit modele populare, Mini Electric, Cupra Tavascan și BMW i4, în condițiile în care concurența pe segmentul de piață accesibil s-a consolidat prin apariția de noi jucători.
![FOTO Ce spun francezii despre Dacia Bigster. „Am un Hyundai Terracan de 20 de ani și vreau să-l schimb!”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21907505/5/20241015-140629.jpg?width=151)
Germania a reușit să scape de efectele eliminării subvenției la mașini electrice, la final de 2023, cu ajutorul intrării în vigoare a noilor limite de emisii de CO2, care îi obligă pe constructorii auto să ajusteze prețurile până când reușesc să-și majoreze procentul de electrice la o cotă suficient de mare.
Pentru moment, ponderea totală a electricelor în piață a fost de 16,6%, cu o țintă generală de aproximativ 25%, dar sunt diferențe foarte mari pentru mărcile din piață, pe o plajă de la 5%, la Citroen, până la 37% la Mini și 18% la VW. Cota de piață a singurului model electric de la Dacia, în vânzările totale pe piața din Germania, este de 15,2%, una dintre cele mai bune valori, apropiată de media pieței.