Producătorul auto Stellantis a depus un brevet în SUA, unde descrie un sistem inovator, și anume de evacuare a gazelor pentru mașini electrice, conform Electrive.
Ceea ce pare oarecum greu de înțeles la prima vedere are un motiv serios în spate: este menit să sporească siguranța, arată G4Media.
![VIDEO Activiști ecologiști atacă sediul social francez al Tesla](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930691/1/elon-musk-tw13.png?width=151)
Scopul brevetului, potrivit sursei citate, este următorul: Atunci când bateriile se supraîncălzesc sau suferă o scăpare termică, acestea pot elibera gaze care conțin hidrogen și hidrocarburi precum metan, etan, etilenă, acetilenă, propan și butan. Aceste substanțe inflamabile se acumulează în carcasa bateriei și se pot aprinde la temperaturi ridicate.
Este exact ceea ce Stellantis dorește să prevină cu sistemul său de evacuare pentru mașini electrice. Dacă gazele sunt canalizate în mod specific în afara pachetului de baterii, acestea nu se pot aprinde. În cazul în care accidentul și pagubele rezultate sunt atât de grave încât bateria a luat totuși foc, sistemul este conceput pentru a contribui la reducerea pagubelor suplimentare cauzate de bateria în flăcări.
![Trenurile de metrou circulă la un interval de 5 minute la orele de vârf pe Magistrala Berceni-Pipera. „Un număr semnificativ de mecanici” absentează pe motiv de boală](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21930420/1/454818912-884555480374311-3033214525644989751-n.jpg?width=151)
Cu toate acestea, dacă gazele ar fi evacuate doar printr-o simplă supapă de suprapresiune, acestea s-ar putea aprinde direct pe vehicul. Prin urmare, Stellantis are în vedere un sistem de evacuare mai complex, menit să transforme chimic gazele. În sistemul de evacuare al bateriei, gazele ar trece printr-o „pluralitate de zone de tratare pentru tratarea chimică a fluxului de gaze în vederea eliminării sau cel puțin reducerii numărului de diverse specii chimice din flux”, citează Green Car Reports din cererea de brevet.
Publicația media germană Auto, Motor und Sport adaugă că acest lucru nu ar trebui să fie folosit pentru ca oamenii să își facă griji cu privire la siguranța mașinilor electrice. De fapt, conform statisticilor, incendiile apar mult mai rar la vehiculele electrice cu baterii decât la vehiculele cu motoare convenționale cu combustie. „Sistemul de evacuare descris ar trebui, prin urmare, să fie utilizat doar într-un caz extrem de rar din punct de vedere statistic pentru a crește siguranța ocupanților”, se arată în articol.
![VIDEO Celebrul James May ridică în slăvi Dacia Spring. „Vom vedea dacă oamenii doresc cu adevărat mașini electrice!”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33217/21929826/1/james-may-dacia-spring.jpg?width=151)
Cu toate acestea, înseamnă, de asemenea, că acest sistem de evacuare pentru mașini electrice nu are nimic de-a face cu un sunet de combustie fals, la care Stellantis este cunoscut că a lucrat. Modelul Dodge Charger Daytona EV electric pe baterii va fi echipat cu un sistem care să imite sunetul special V8.