EXCLUSIV Dacia țintește până la 100.000 de Bigster vândute anual, într-un segment de trei milioane de mașini care au un preț mediu de 38.000 de euro

Auto/Transporturi   
EXCLUSIV Dacia țintește până la 100.000 de Bigster vândute anual, într-un segment de trei milioane de mașini care au un preț mediu de 38.000 de euro

Nicio companie auto nu anunță public țintele de vânzări, în cifre exacte, pentru că asta ar însemna să-și dezvăluie planurile de afaceri concurenților. Dar la fiecare lansare de model și la fiecare început de an, orice marcă auto are planificate cu precizie țintele de vânzări pentru fiecare model în parte. Pentru noul SUV Bigster, ținta este extrem de ambițioasă și se apropie de 75% din vânzările Duster.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Dacia a vândut anul trecut 676.340 de vehicule, dintre care 215.024 exemplare au fost SUV-ul Duster.

Urmărește-ne și pe Google News

Anul acesta, Duster va crește, cu siguranță, având în vedere că noua generație a fost lansată și se livrează din plin. În același timp, gama mărcii are începând din această primăvară un nou model, SUV-ul Bigster, care trebuie să-și găsească locul în vânzările Dacia, fără să deranjeze prea mult celelalte modele.

Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
VIDEO Mii de protestatari în fața showroom-urilor Tesla din Europa, SUA și Australia CITEȘTE ȘI VIDEO Mii de protestatari în fața showroom-urilor Tesla din Europa, SUA și Australia

Potrivit informațiilor transmise de directorul Dacia România, Mihai Bordeanu, fabrica din Mioveni va produce noul Bigster într-o proporție de 30 – 40% din totalul producției uzinei, care ajunge la maxim 350.000 de unități.

Probabil că fabrica nu va atinge în acest an capacitatea maximă, având în vedere că Jogger s-a mutat în Maroc, iar Bigster nu și-a făcut loc pe piață complet. Dar la 320.000 de vehicule produse, producția SUV-ului de clasă C se va ridica la aproximativ 95.000 de unități, cel puțin. Țintele mărcii sunt, însă, și mai mari.

Potrivit unor informații neoficiale obținute de Profit.ro, Dacia urmărește să vândă în 2024 cel puțin 100.000 de SUV-uri Bigster, având în vedere că mașina va fi lansată inclusiv pe piața din Marea Britanie, cu volanul pe partea dreaptă.

După cum au explicat managerii Dacia de-a lungul ultimului an, nu se așteaptă la o canibalizarea prea mare a clienților Duster. „Un procent foarte mic de clienți Duster vor migra către Bigster”, spunea fostul director de marketing Xavier Martineti (plecat între timp la Hyundai).

VIDEO&FOTO Operațiune spectaculoasă de ridicare a unui TIR răsturnat în Brașov CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Operațiune spectaculoasă de ridicare a unui TIR răsturnat în Brașov

Nici Jogger nu va „fura” foarte mulți clienți de la Bigster, chiar dacă acest fenomen se va petrece cu siguranță, fapt confirmat de noul director de marketing și vânzări, Frank Marotte.

Dar dacă admitem că Duster își va mări vânzările până la 220.000 de automobile, este limpede că pentru Bigster este pregătită la Mioveni o capacitate industrială de cel puțin 100.000 de exemplare pentru anul 2024.

Asta înseamnă doar 3% din segmentul C-SUV, care anul trecut a avut aproape 3 milioane de vehicule vândute în Europa.

Liderul segmentului a fost celebrul VW Tiguan, care a vândut aproximativ 195.000 de unități, un volum pe care Bigster nu are nicio șansă să-l atingă, cel puțin nu în primul an de viață.

VIDEO&FOTO Constructorii chinezi lucrează noaptea la prima și singura autostradă realizată de ei în România CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Constructorii chinezi lucrează noaptea la prima și singura autostradă realizată de ei în România

În top 3 ale acestui segment s-au mai aflat în ultimul an cele două SUV-uri populare Unii analiști auto includ aici și Dacia Jogger, care este un crossover de dimensiuni similare cu Bigster.

În toată această listă, Dacia Bigster are șanse foarte mari să intre în primele 5 – 6 SUV-uri compacte ale Europei și să se pregătească pentru rezultate mai bune în anii care urmează, odată ce va primi noi propulsii, inclusiv 4x4 automat.

VIDEO & FOTO Primul Test-Drive cu Dacia Bigster, cu noul motor hibrid de 1.8 litri CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Primul Test-Drive cu Dacia Bigster, cu noul motor hibrid de 1.8 litri

După cum a declarat Denis Le Vot, CEo al Dacia, valoarea medie de tranzacționare în segmentul C-SUV a fost, anul trecut, de 38.000 de euro, un nivel față de care Bigster se poziționează extrem de competitiv, cu prețuri de încep cel mult, în funcție de piață, de la 25.000 de euro (23.000 de euro în România).

În urmă cu cinci ani, prețul mediu de tranzacționare era de 30.000 de euro, iar cumpărătorii sunt tot mai speriați de această creștere de prețuri, ceea ce favorizează modelele Dacia.

Cele mai mari piețe de C-SUV din Europa sunt Germania și Marea Britanie, unde Dacia are o imagine din ce în ce mai bună, iar interesul clienților pentru mașini mai accesibile este tot mai mare. „În Germania există un potențial foarte mare pentru Dacia, în segmentul C-SUV”, mai spunea Denis Le Vot.

Pentru industria auto din România, lansarea lui Bigster va aduce încă o mașină produsă local pe lista celor mai vândute SUV-uri din Europa, după Dacia Duster, cu cele peste 200.000 de unități vândute anul trecut, și Ford Puma, cu cele aproximativ 150.000 de unități vândute.

În același timp, pentru grupul Renaul, Bigster va fi o nouă oportunitate de a produce și vinde un nou model sub siglă proprie. O altă informație neoficială arată că Renault pregătește propria versiune Bigster, care va avea un design schimbat și un nume complet nou.

VIDEO Autobuz STB în flăcări, la Autobaza Nordului CITEȘTE ȘI VIDEO Autobuz STB în flăcări, la Autobaza Nordului

Renault a vândut în 2024 circa 50.000 de unități, la nivel global, ale SUV-ului Duster, sub sigla franceză. Echivalentul lui Bigster va aduce și el un volum apropiat, dar numai după lansarea în 2026, pe piețe precum India, Africa de Sud sau America de Nord.

În privința lui Jogger, care este cel mai afectat de lansarea lui Bigster, este de așteptat ca vânzările sale să scadă ușor, deși anul acesta va primi un facelift discret și noi motoare mai economice.

În 2024, Jogger s-a apropiat de 100.000 de unități vândute la nivel global. În 2025, am putea avea cel puțin 90.000 de unități vândute, în toată lumea.

În același timp, Sandero nu pare să fie afectat de vârsta pe care o are, iar faceliftul îi va aduce o nouă oportunitate de creștere pe toate piețele. Cele 309.000 de unități vândute anul trecut vor deveni în 2024 mult mai multe, posibil 310 – 315 mii de unități.

Pentru Dacia, această evoluție în gama de modele va însemna depășirea recordului din 2019, cu un volum care s-ar putea apropia de 800.000 de vehicule vândute la nivel global, care va fi cu adevărat o performanță istorică.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia bigster
lansare bigster
foto bigster
motoare bigster
pret bigster