Toyota confirmă data lansării bateriilor solid-state

Toyota confirmă data lansării bateriilor solid-state
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 sep 2024

Constructorul japonez Toyota a anunțat că planurile de dezvoltare și producție a bateriilor de nouă generație și a celor solid-state au fost certificate de Ministerul Economiei, Comerțului și Industriei, în cadrul unui plan pentru asigurarea furnizorilor de baterii al autorităților.

Toyota a anunțat calendarul noilor generații de baterii, inclusiv al celor cu electrolit solid (solid-state), într-un mesaj prin care confirmă certificarea acestui program de către autoritățile japoneze, prin Ministerul Economiei, Comerțului și Industriei. Certificarea a fost inclusă în "Supply Assurance Plan for Batteries”, planul guvernului în cadrul strategiei de electrificare a industriei auto.

Urmărește-ne și pe Google News

Conform planurilor certificate, noile generații de baterii de performanță și bateriile solid-state vor începe să fie produse din 2026, dar „implementate gradual”. Conform datelor publicate de Toyota, producția va avea o capacitate de 9GWh anual.

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
EXCLUSIV Fără prea multe oferte rămase pe piața de mașini noi, românii au dat năvală să importe mașini diesel second-hand, în special din Germania. Mașinile electrice au rămas doar excepții CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fără prea multe oferte rămase pe piața de mașini noi, românii au dat năvală să importe mașini diesel second-hand, în special din Germania. Mașinile electrice au rămas doar excepții

Strategia guvernului japonez urmărește „să consolideze infrastructura de producție a bateriilor, inclusiv celulele bateriilor, materialele și echipamentele de producție”.

La rândul său, Toyota și-a stabilit un parcurs clar de trecere la propulsia electrică, chiar dacă se numără printre producătorii auto care au investit cu mare întârziere în acest tip de propulsie și nu oferă în prezent decât un singur model de serie exclusiv electric. Japonezii au demarat în urmă cu 2-3 ani un amplu program de dezvoltare a mașinilor electrice, care urmează să vină cu un val de lansări în anii următori. În același timp, Toyota a anunțat ori de câte ori a avut ocazia că nu renunță la motorizările hibrid și plug-in hybrid.

În același pachet de certificări, Nissan a primit documentația pentru planul privind producția de baterii LFP, dar începând cu anul 2028. Bateriile LFP sunt mai ieftine și au o serie de avantaje tehnologice, însă oferă și autonomii mai reduse. 

Ambele companii vor primi granturi de investiții din partea Guvernului Japoniei.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota
baterii solid state
electrolit solid
masini electrice